Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie: Oferty w trzecim przetargu na węzły przesiadkowe przekraczają kosztorys [zestawienie]

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński/jm

Data publikacji:
2019-12-09 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Oferty w trzecim przetargu na węzły przesiadkowe przekraczają kosztorys [zestawienie]
Fot. Kasper Fiszer
Do 9 grudnia można było składać oferty w przetargu PKP PLK na zaprojektowanie i budowę czterech węzłów przesiadkowych przy dworcach w województwie łódzkim. Próby wyłonienia wykonawcy trwają od wiosny bieżącego roku.

Zamówienie dotyczy dwóch stacji na linii nr 15 (Stryków i Głowno), stacji Zduńska Wola na linii nr 14 oraz planowanego przystanku pod roboczą nazwą Pabianice Północ na tej samej linii. We wszystkich lokalizacjach mają powstać multimodalne węzły komunikacyjne. W Zduńskiej Woli zabytkowy budynek dworca ma zostać przebudowany i rozbudowany zgodnie z wytycznymi konserwatora. Poczekalnia zostanie połączona z częścią komercyjną. Przydworcowy Plac Żelazny doczeka się trzech stanowisk autobusowych z wiatami, nowych chodników i poprawy estetyki. Dla dojeżdżających samochodem zaplanowano 5 miejsc postojowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych, i strefę Kiss&Ride.

W Strykowie i Głownie na miejscu obecnych przedeptów powstaną kładki dla pieszych. Przewidziano też utworzenie nowych miejsc parkingowych (po 13, w tym 2 dla niepełnosprawnych). Przy stacjach mają zostać ustawione wiaty rowerowe (w Głownie – po obu stronach toru). Całości dopełni przebudowa podjazdów i uzupełnianie chodników.

Przystanek Pabianice Północ ma zostać wybudowany w rejonie przejazdu w ciągu ul. Lutomierskiej (DK71). W jego skład wejdą dwa perony jednokrawędziowe o wysokości 76 cm nad główką szyny. PKP PLK oczekuje ich powiązania z otaczającą infrastrukturą drogową – ulicami: Karniszewicką, Lutomierską, Szynkielewską i Partyzancką.

Jest to już trzecie podejście PKP PLK do budowy węzłów przesiadkowych w wymienionych miastach. W pierwszym postępowaniu złożono tylko jedną ofertę, której wartość przekraczała budżet przeszło dwukrotnie. W kolejnym – przy tej samej kwocie kontraktu – nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

Aktualizacja: Otwarcie ofert

Do przetargu stawiło się trzech oferentów. Ich propozycje są bardzo zbliżone do siebie; Alusta zaproponowała cenę 58.720.835,60 zł brutto, Poleko Budownictwo w konsorcjum z PIB Kopacki - 59.268.318,75 zł brutto a EL-IN - 59.841.726,30 zł brutto. Wszyscy zaoferowali termin gwarancji 72 miesiące. Ceny nie są za to nawet w przybliżeniu zgodne z kosztorysem, który opiewa na 24.511.575,99 zł brutto. Stawia to pod znakiem zapytania możliwość rozstrzygnięcia postępowania.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKP, PGL, CPK, PKS pod nadzorem Ministra Aktywów Państwowych

Prawo & Finanse

PKP, PGL, CPK, PKS pod nadzorem Ministra Aktywów Państwowych

Łukasz Malinowski 07 grudnia 2019

Rosną perony i kładka na Warszawie Powązki [zdjęcia]

Przestrzeń

Rosną perony i kładka na Warszawie Powązki [zdjęcia]

inf. pras. 07 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5