Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie: Kolejna „marszałkowska” linia autobusowa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-02-2022
Ostatnia modyfikacja:
25-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzkie: Kolejna „marszałkowska” linia autobusowa
fot. Adam Staśkiewicz
268 miejscowości, do których po latach przerwy powróciła komunikacja zbiorowa, 40 linii oraz 17,5 mln zł dopłaty z budżetu państwa – to najważniejsze liczby opisujące organizowaną przez samorząd województwa komunikację autobusową w Łódzkiem. Urząd Marszałkowski podsumował uruchomione dotychczas linie autobusowe z dotacją Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych.

Regionalne przewozy autobusowe obejmują już wszystkie powiaty województwa i większość jego gmin (122 ze 177). Jak podaje marszałek, uruchamiane od 2019 r. nowe trasy autobusowe w Łódzkiem liczą łącznie 2 201,4 km długości. Wyłaniani w przetargach przewoźnicy obsługują łącznie 1622 przystanków. Samorząd województwa łódzkiego jest największym beneficjentem Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych.

Najnowszą uruchomioną linią będzie połączenie z Poddębic przez Ostrów Warcki do Sieradza. Trasę obsługuje PKS Sieradz. Podobnie jak wiele innych linii przewoźnika, będzie ona zintegrowana taryfowo z Łódzką Koleją Aglomeracyjną: zakup „Wspólnego Biletu ŁKA+PKS” na trasie np. do Łodzi z przesiadką w Sieradzu będzie dla pasażera tańszy od dwóch osobnych biletów na pociąg i autobus.

– Linia powstała w wyniku postulatów mieszkańców – mówi marszałek województwa Grzegorz Schreiber. W tym przypadku lokalni włodarze liczą jednak nie tylko na ułatwienie mieszkańcom dojazdów do szkół i pracy, ale i na umożliwienie turystom dojazdu w atrakcyjne miejsca w okolicy. – Powiat poddębicki to piękne miejsce na wypoczynek. Korzystający z tej linii będą mogli dotrzeć np. do Ostrowa Warckiego i wrócić na wieczór do domu – ma nadzieję starosta poddębicki Małgorzata Komajda.

Choć samorząd województwa uważa program rozwoju wojewódzkich linii autobusowych za sukces, dostrzega konieczność korekt. – Drogi wojewódzkie, po których kursują nasze linie, wciąż nie wyglądają tak, jak byśmy sobie tego życzyli – przyznaje marszałek. Województwo pozyskało na remont 150 km takich dróg środki z programu „Polski Ład”.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie bez spójnego systemu transportowego

Felietony i komentarze

Łódzkie bez spójnego systemu transportowego

Kasper Fiszer 16 maja 2016

Zobacz również:

Łódzkie bez spójnego systemu transportowego

Felietony i komentarze

Łódzkie bez spójnego systemu transportowego

Kasper Fiszer 16 maja 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5