Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódzkie: Gminy muszą podjąć współpracę, by tramwaje znów dojechały do Lutomierska

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-04-10 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Gminy muszą podjąć współpracę, by tramwaje znów dojechały do Lutomierska
fot. Kasper Fiszer
Jaka jest przyszłość linii tramwajowej do Lutomierska? Samorząd województwa łódzkiego, który w ostatnim czasie mocno podkreślał znaczenie systemu łódzkich linii podmiejskich, nie przedstawia jasnych scenariuszy. Zwraca przy tym uwagę na potrzebę współpracy między gminami.

W ostatnim czasie Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podjął szereg działań dotyczących usprawnienia transportu zbiorowego w regionie. Władze tego szczebla włączyły się również w proces modernizacji zdegradowanej infrastruktury podmiejskich linii tramwajowych. Wsparcie finansowe projektów złożonych przez gminy Pabianice i Ksawerów oraz Zgierz pozwoliło na rozpoczęcie prac na trasach do Pabianic (tam trwa już remont) i Zgierza (wyłoniony wykonawca przygotowuje projekt).

Bez współpracy gmin remontu nie będzie

Dodatkowe środki naprawdopodobniej umożliwią też remont linii konstantynowskiej. Urząd marszałkowski nie informował dotychczas natomiast o planach dotyczących odcinka z Konstantynowa Łódzkiego do Lutomierska, który – podobnie zresztą jak fragment z Łodzi do Konstantynowa – jest nieczynny od marca zeszłego roku. Czy można liczyć na modernizację torowiska, a w następstwie – na przywrócenie kursów także na tej trasie?

– Warunki techniczne dotyczące rozmieszczenia poszczególnych elementów infrastruktury tramwajowej uzależniają wznowienie kursów do Lutomierska od realizacji projektów modernizacji i odbudowy sieci odcinków przebiegających przez trzy gminy: Łódź, Konstantynów Łódzki i Lutomiersk. W związku z tym samorządy te muszą podjąć współpracę w celu koordynacji prac – czytamy w stanowisku przygotowanym przez Wydział Komunikacji Społecznej UMWŁ. Samorząd nie wskazał przy tym żadnych konkretnych działań, które podjął w sprawie odcinka z Konstantynowa do Lutomierska.

UMWŁ czeka na wniosek o dotację na łódzki odcinek trasy. To jednak nie wystarczy

Władze regionu podkreślają przy tym, że działania podjęte przez gminę Konstantynów Łódzki są najbardziej zaawansowane. Służby prasowe UMWŁ przypominają o dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego oraz o przygotowaniach do procedury przetargowej, która wyłonić ma wykonawcę robót na odcinku od granicy z Łodzią do trójkąta manewrowego, na którym zawracają tramwaje relacji Łódź – Konstantynów. Władze Łodzi przygotowują zaś wniosek o przyznanie podobnej dotacji na remont swojej części trasy.

– Uruchomienie połączeń na terenie gminy Lutomiersk uzależnione jest przy tym od modernizacji torowiska przebiegającego przez gminę Konstantynów Łódzki na odcinku nieujętym w realizowanym projekcie – czytamy w komunikacie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Czy do remontu kiedykolwiek dojdzie – na razie nie wiadomo.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5