Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódzkie: Gmina Sieradz szuka nowego operatora komunikacji lokalnej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-07-16 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Gmina Sieradz szuka nowego operatora komunikacji lokalnej
fot. Kasper FiszerSieradzki dworzec PKS
Po dwóch latach od powstania systemu komunikacyjnego gminy Sieradz samorząd poszukuje nowego operatora. Sieć składa się z pięciu linii podmiejskich, w tym tylko jednej funkcjonującej w weekendy. Połączenia komunalne nie są zintegrowane taryfowo z sieradzką komunikacją miejską.

Gmina Sieradz skupia obszary wiejskie położone wokół miasta o tej samej nazwie. Zamieszkuje ją nieco ponad 10 tys. osób, które od niedawna mogą korzystać z połączeń autobusowych zorganizowanych przez samorząd lokalny. – Gminna komunikacja publiczna została uruchomiona 1 sierpnia 2019 r. – mówi Krzysztof Polusik, zastępca wójta gminy Sieradz. Operatorem połączeń jest PKS Sieradz. Właśnie dobiega końca dwuletni okres obowiązywania umowy, jaką samorząd zawarł z przewoźnikiem.

Tylko niewielka część połączeń funkcjonuje w niedziele


W czerwcu gmina ogłosiła więc przetarg, który ma wyłonić nowego operatora. Ponownie zdecydowano się na samodzielną organizację transportu bez podejmowania współpracy z miastem Sieradz, które utrzymuje system komunikacji miejskiej, do którego potencjalnie można by włączyć linie podmiejskie. Jak tłymaczy nasz rozmówca, jest to związane z niższymi kosztami funkcjonowania własnych linii. Poza tym linie gminne nie są obecnie zakwalifikowane prawnie jako komunikacja miejska, co umożliwia pobieranie dotacji z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.

Zamówienie dotyczy już istniejących linii otwartych w sierpniu 2019 r. i w kolejnych miesiącach. – Gminna komunikacja autobusowa składa się z pięciu linii – wskazuje zastępca wójta. Trasa 101 Sieradz – Kuśnie obsługiwana jest w dni robocze i w soboty. Autobusy linii nr 102 Sieradz – Stoczki, 104 Sieradz – Rzechta i 105 Sieradz – Kamionaczyk kursują tylko w dni robocze. Linia 103 Charłupia Mała – Bobrowniki funkcjonuje we wszystkie dni tygodnia.

Osobny organizator, osobna taryfa

Samorząd zapewnia, że rozkład jazdy jest dostosowany do potrzeb mieszkańców i wielkości potoków. Rzeczywiście liczba odjazdów jest stosunkowo duża, jeśli wziąć pod uwagę wielkość obsługiwanych miejscowości, np. linia nr 101 ma w dni robocze 12 par kursów. W soboty zapewniono siedem odjazdów w każdym z kierunków.

– Nasze linie nie są zintegrowane taryfowo z komunikacją miejską, gmina Sieradz ma własne stawki opłat – mówi Krzysztof Polusik. Przejazd w obrębie Sieradza kosztuje 2 zł, a w strefie podmiejskiej – od 3,60 zł do 4,20 zł. Za miesięczny bilet podmiejski trzeba zapłacić od 115 do 180 zł.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5