Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie: Gmina musi chcieć zintegrować komunikację z ŁKA, by osiągnąć dobre efekty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
30-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzkie: Gmina musi chcieć zintegrować komunikację z ŁKA, by osiągnąć dobre efekty
fot. Kasper Fiszer
Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest otwarta na propozycje integracji połączeń z lokalnymi sieciami autobusowymi – zapewnia łódzki urząd marszałkowski. Nie zawsze pojawiają się jednak takie propozycje ze strony lokalnych samorządów. Operator kolejowy nie dotrze zaś samodzielnie do wszystkich miejscowości położonych dalej od linii kolejowych.

Samorząd województwa łódzkiego wielokrotnie podkreślał, że ważnym elementem budowania systemu komunikacji regionalnej jest skomunikowanie kolei z autobusami. Zadanie to miało być jednym z głównych celów podczas przygotowywania siatki połączen finansowanych z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Kolejnym krokiem jest zaś planowany zakup autobusów niskoemisyjnych, który ma zostać przeprowadzony dzięki środkom z rządowego programu Polski Ład.

Gminy nie zawsze chcą integrować swoje systemy komunikacyjne

Wojewódzkie połączenia kolejowe i autobusowe nie dotrą jednak wszędzie – sugeruje samorząd regionalny. Jedną z relacji, w których transport zbiorowy nie jest zorganizowany przez województwo, jest krótki odcinek ze Spały do Inowłodza. Do pierwszej z tych miejscowości od trzech miesięcy dojeżdżają weekendowe pociągi ŁKA, do drugiej będącej siedzibą gminy dojazdu po przyjeździe pociągu z Łodzi nie ma.

Gmina Inowłódz poinformowała nas, że nie zamierza uruchamiać połączeń na tej trasie, choć kilka lat temu finansowała już takie kursy. Tłumaczy, że wówczas otrzymała na ten cel dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a teraz nie przewiduje samodzielnego utrzymywania transportu. – Nie została zgłoszona przez gminę propozycja integracji komunikacji kolejowej na trasie Łódź – Spała z gminną komunikacją autobusową – usłyszeliśmy natomiast w Zespole Prasowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

UMWŁ otwarty na integrację, ale nie zawsze na organizację

Samorząd nie planuje przy tym podejmować działań samodzielnie. – Jeśli takie propozycje by się pojawiły, operator kolejowy Łódzka Kolej Aglomeracyjna podejmie rozmowy z gminą – zapewniają służby prasowe marszałka. Wojewódzka spółka ma być otwarta na wypracowanie dogodnych dla pasażerów warunków współpracy i organizacji połączeń.

Można to traktować jako sygnał do gmin, które liczą na sfinansowanie lokalnej komunikacji w pewnej części dzięki środkom wojewódzkim. Region uruchamiał bowiem do tej pory szereg połączeń, które były wykorzystywane w relacjach lokalnych lub obsługiwały najmniejsze miejscowości, kursując po drogach o statusie powiatowej lub gminnej. Tak stało się np. w Sokolnikach-Lesie w gminie Ozorków, którędy kursują autobusy z Łodzi do Łęczycy kierowane bardzo naokrężną, bo zahaczającą o szereg wsi trasą.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5