Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódzkie: Coraz większe znaczenie turystyki rowerowej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-06-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Coraz większe znaczenie turystyki rowerowej
fot. Meteor2017, lic. CC BY-SA 2.5
Samorząd województwa łódzkiego zauważa coraz większą popularność roweru jako środka transportu, ale też jako formy rekreacji. Turystyka rowerowa ma być jedną z ważniejszych gałęzi turystyki w regionie. Niebawem część szlaków utrzymywanych przez UMWŁ nieco zmieni swój przebieg – jest to podyktowane m.in. chęcią przeniesienia ruchu rowerowego na drogi o mniejszym natężeniu ruchu samochodowego.

Województwo łódzkie w ostatnim okresie silnie angażuje się w rozwój transportu rowerowego, przede wszystkim koordynując działania zmierzające do stworzenia systemu regionalnego roweru publicznego. W zeszłym tygodniu rozstrzygnięty został przetarg na realizację tego przedsięwzięcia, które dotowane jest z puli środków Regionalnego Programu Operacjnego. Zwycięzcą postępowania okazał się Nextbike.

Coraz więcej przyjezdnych chce spędzać czas aktywnie

Samorząd chce jednak wspierać także turystykę rowerową. Ma ona bowiem stanowić jedną z istotniejszych gałęzi przyciągających zwiedzających do regionu. – Porównując wyniki badań ruchu turystycznego w województwie łódzkim w latach 2012 i 2016 ze względu na cel podróży, wyraźnie widać, iż turystyka aktywna przybrała na znaczeniu – mówi Grzegorz Sławiński z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – W 2012 r. turystykę aktywną jako główny i jedyny cel przyjazdu do naszego województwa wskazało 9,2 proc. respondentów, natomiast w 2016 r. ten sam cel wskazało 12,2% badanych osób – wylicza.

– Statystycznie zaś najczęściej wybieraną formą aktywnego wypoczynku jest właśnie turystyka rowerowa – stwierdza nasz rozmówca. – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców regionu i turystów, tak UMWŁ, jak i lokalne samorządy rozwijają infrastrukturę rowerową – w szczególności poprzez inwestycje drogowe polegające na budowie dróg rowerowych i zwiększające bezpieczeństwo rowerzystów czy rozwijanie sieci turystycznych szlaków rowerowych – zapewnia. Najnowszym działaniem władz województwa w tym kierunku jest planowana korekta przebiegu wspomnianych szlaków.

Rowerami po mniej uczęszczanych drogach

UMWŁ ogłosił niedawno postępowanie w trybie zamówienia ofertowego dotyczące przygotowania dokumentacji i oznakowania nowych ciągów oraz usunięcia oznaczeń z dróg, którymi wyznaczone trasy przebiegać już nie będą. Nowy przebieg wyznaczono na Łódzkiej Magistrali Rowerowej Północ – Południe (na odcinku ok. 15 km w rejonie Łęczycy), Łódzkiej Magistrali Rowerowej Wschód – Zachód (ok. 5 km w okolicach Łodzi i ok. 5 km w Inowłodzu) i kilku innych ciągach rowerowych w rejonie Sieradza, Sulejowa, Kutna, Warty, Bełchatowa i Gałkówka. Prace przeprowadzi firma Ryszard Krasoń Kayko z Łasku, która zaoferowała cenę 21 tys. 395 zł brutto.

Przedstawiciel UMWŁ wskazuje, że dokonanie korekt jest wynikiem procesu konsultacji z samorządami i zarządcami dróg. – Z powodu długotrwałej procedury ustalania przebiegu rowerowych szlaków turystycznych dopiero w chwili obecnej [na początku sezonu rowerowego, a nie np. zimą] mogliśmy przeprowadzić postępowanie na korektę oznakowania i sporządzenie dokumentacji zmienionych odcinków rowerowych szlaków turystycznych. Prowadzone prace i zmiany nie wpłyną negatywnie na możliwość korzystania ze szlaków, a pozwolą jeszcze w okresie wakacji i okresu jesiennego na rowerowe wyprawy po odcinkach o mniejszym natężeniu ruchu drogowego – zapewnia Grzegorz Sławiński.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: W tym roku rozpoczęcie czterech inwestycji rowerowych

Mobilność

Łódź: W tym roku rozpoczęcie czterech inwestycji rowerowych

Roman Czubiński 10 czerwca 2018

Sindbad kupuje 16 autobusów Setra

Komunikacja

Sindbad kupuje 16 autobusów Setra

Redakcja 09 czerwca 2018

Maciej Mazur: Tworzymy strefy dla aut, których w Polsce nie ma

Przestrzeń

Maciej Mazur: Tworzymy strefy dla aut, których w Polsce nie ma

Jakub Dybalski 10 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS