Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie: Będą dodatkowe fundusze w RPO na komunikację

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzkie: Będą dodatkowe fundusze w RPO na komunikację
fot. Kasper FiszerPętla tramwajowa Doły
Długo oczekiwana decyzja w sprawie przyznania funduszy unijnych na modernizację i rozbudowę linii tramwajowej na Doły została podjęta. Pozwoli to na przedłużenie torów do przystanku kolejowego Łódź Marysin i stworzenie węzła przesiadkowego. Powody do radości mają też władze mniejszych miast, które ubiegały się o dofinansowanie na zakup ekologicznych autobusów.

Jak wielokrotnie informowaliśmy, stan trasy obsługującej osiedle na Dołach w ostatnich latach coraz bardziej się pogarsza. Tramwaje linii 1 i 6 pokonują odcinek z pętli do ul. Franciszkańskiej w czasie o połowę dłuższym, niż w latach 90. ubiegłego wieku. Urząd Miasta nie byłby jednak w stanie sfinansować koniecznych prac z własnego budżetu. W maju ubiegłego roku złożono wniosek o dofinansowanie inwestycji z puli na działanie 3.1. (niskoemisyjny transport miejski) w Regionalnym Programie Operacyjnym.

Na przeszkodzie stanęły jednak przedłużające się negocjacje z Komisją Europejską w sprawie przesunięcia pieniędzy między obszarami (w pierwszym rozdaniu, w którym dofinansowanie otrzymały między innymi Pabianice na modernizację podmiejskiej linii 41, środków na łódzki projekt nie wystarczyło). Dopiero dziś Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego poinformował o pozytywnej decyzji KE.

Zakres prac nie ograniczy się do zwykłej wymiany torów. Linia tramwajowa zostanie przedłużona o kilkaset metrów do przystanku kolejowego Łódź Marysin, na którym zatrzymują się pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Władze miasta zamierzają stworzyć w ten sposób węzeł przystankowy z prawdziwego zdarzenia, połączony z liczącym 70 miejsc parkingiem „Parkuj i Jedź”. Szczegółowe rozwiązania projektu, na czele z tunelem tramwajowym pod ul. Inflancką (DK72), bywają jednak krytykowane przez łódzkich działaczy społecznych zajmujących się zrównoważonym transportem.

Oprócz tego na całym odcinku od Franciszkańskiej do Strykowskiej zostanie przebudowany układ torowo-drogowy ul. Wojska Polskiego. Do skrzyżowania z ul. Zielną tory mają biec po wydzielonym pasie na południe od jezdni (obecnie torowisko nie jest tam separowane). Dalej aż do skrętu w Strykowską torowisko ma, tak jak obecnie od wysokości Dworca Północnego PKS, przebiegać po północnej stronie jezdni. Przy Marynarskiej powstanie nowa sygnalizacja świetlna. Wymianie ma ulec także nawierzchnia jezdni i chodniki, powstaną nowe zatoki autobusowe, po obu stronach znajdzie się infrastruktura dla rowerzystów (droga rowerowa po stronie południowej oraz ciąg pieszo-rowerowy po północnej).

Oprócz przebudowy linii tramwajowej na Doły dofinansowanie otrzymały także zadania zgłoszone przez inne miasta województwa. Sieradz, Skierniewice i Radomsko będą mogły kupić autobusy niskoemisyjne. Więcej szczegółów podamy niebawem.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5