Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódzki tunel średnicowy: Jaki przystanek przy Włókniarzy?

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-11-10 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzki tunel średnicowy: Jaki przystanek przy Włókniarzy?
wiz. PKP PLK
Trzy poziomy, cztery perony i lokalizacja dalej na zachód, niż planowano – to nowe informacje w sprawie przystanku w tunelu średnicowym na łódzkich Kozinach. Jeszcze w ubiegłym roku budowa przystanku dla mieszkańców tego osiedla nie była przesądzona. Pojawiają się jednak wątpliwości, czy sposób zaprojektowania obiektu i rozmieszczenie wyjść pozwoli na dobrą integrację z komunikacją miejską.

PKP PLK ujawniły niedawno wizualizacje nowego przystanku (dotychczas były dostępne tylko grafiki przedstawiające dwa pozostałe obiekty – Łódź Śródmieście i Łódź Polesie) oraz ujawniły dodatkowe informacje na jego temat. Przystanek o nazwie Łódź Włókniarzy zostanie zlokalizowany nie – jak zapowiadano wcześniej – w budowanej obecnie komorze startowej dla tarczy TBM przy ul. Odolanowskiej, lecz dalej na zachód, tuż przed rozgałęzieniem nitek w stronę stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec, między ul. Kasprzaka i al. Włókniarzy w pobliżu łączącej je ul. Drewnowskiej. Projekt spotkał się z krytyką części łodzian ze względu na oddalenie wyjść od przystanków autobusowych i od al. Włókniarzy, na której można byłoby wyznaczyć po otwarciu obiektu dodatkowe przystanki tramwajowe.

Podobnie jak pozostałe dwa obiekty, przystanek na Kozinach będzie składał się z trzech podziemnych kondygnacji. Jego wyróżnikiem będzie natomiast istnienie aż czterech peronów, rozmieszczonych na dwóch poziomach: na poziomie -2 znajdą się perony dla pociągów w kierunku dworca Łódź Kaliska i Żabieńca, a na -3 (28 m pod ziemią) – w stronę stacji Łódź Fabryczna i dalej na Widzew. Niedogodnością dla pasażerów podróżujących w tym ostatnim kierunku będzie fakt, że – jak wynika z udostępnionych schematów – pociągi na wschód będą odjeżdżały z dwóch różnych peronów, w zależności od kierunku, z którego przyjadą. Niezależnie od wszystkich mankamentów dobrą wiadomością jest jednak budowa samego przystanku, której początkowo w ogóle nie planowano (zmiany zostały wprowadzone do projektu dopiero w tym roku).



Jak informowaliśmy przed miesiącem, w grudniu ma rozpocząć się wiercenie tunelu. Planowany termin jego oddania do użytku to koniec roku 2022 – opóźnienie w stosunku do pierwotnego harmonogramu wynosi rok. Wykonawca tłumaczy je głównie perturbacjami związanymi z upadłością byłego lidera konsorcjum – Energopolu Szczecin.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódzki tunel średnicowy: Wkrótce początek wiercenia

Przestrzeń

Łódzki tunel średnicowy: Wkrótce początek wiercenia

Roman Czubiński 06 października 2020

Tunel średnicowy w Łodzi. Jakie prace wykona miasto?

Przestrzeń

Tunel średnicowy w Łodzi. Jakie prace wykona miasto?

Witold Urbanowicz 02 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5