Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Znów dwie oferty, znów powyżej kosztorysu

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-07-11 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzki Rower Publiczny: Znów dwie oferty, znów powyżej kosztorysu
By Mateuszgdynia - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgRowery Homeport w Toruniu
Władze Łodzi otworzyły oferty w trzecim już przetargu na kolejną edycję Łódzkiego Roweru Publicznego. Zgłosili się ci sami oferenci, co w poprzedniej edycji. Niestety, ich oferty ponownie są droższe, niż przewidywał zamawiający.

Zarząd Dróg i Transportu, odpowiedzialny – między innymi – za organizację systemu ŁRP, planował wydanie na jego działanie przez 4 pełne sezony 22 milionów złotych. Pierwsza oferta, złożona przez firmę Homeport, jest o 5 mln zł droższa od tej sumy. Druga, którą przedstawiło konsorcjum Orange Polska i Roovee, przewyższa kosztorys aż o 13 milionów.

Cena nie jest jedyną różnicą między propozycjami. ZDiT pozwolił na udział w przetargu zarówno oferentom z systemami trzeciej, jak i czwartej generacji. Homeport chce uruchomić w Łodzi rower publiczny III generacji (z klasycznymi stacjami i elektrozamkami, działającymi tak, jak system ŁRP w latach 2016-2019). Jego konkurent stawia na system generacji IV, pozbawiony tych elementów, za to z panelami sterującymi umieszczonymi na rowerach. W celu zmniejszenia kosztów w warunkach przetargu zastrzeżono jednak, że wypożyczonego roweru i tak nie będzie można zostawić w dowolnym miejscu – zostanie wyznaczonych 150 punktów zwrotu, zapewne w miejscach odpowiadających w większości stacjom z poprzedniej edycji.

Choć pierwsza edycja systemu ŁRP okazała się wielkim sukcesem nie tylko pod względem frekwencji, w przetargu nie wziął udziału jej operator – Nextbike Polska. Obie firmy, które złożyły oferty, były także uczestnikami poprzedniego, unieważnionego postępowania. Jak wówczas pisaliśmy, firma Roovee jest w Polsce znana z prowadzenia systemów roweru publicznego w Olsztynie i Włocławku oraz szeregu mniejszych miast, takich jak Chodzież, Giżycko czy Ścinawa (w tym ostatnim przypadku system obsługuje całą gminę). Homeport obsługuje (wraz z BikeU) systemy w Bielsku-Białej oraz Toruniu, był też zaangażowany od strony technicznej w krakowski Wavelo. Prowadzenie systemu tak dużego, jak łódzki (docelowo ma on liczyć 1500 jednośladów – więcej, niż łącznie mają wszystkie polskie systemy Homeport i Roovee), będzie więc nowością dla każdej z nich.

Wybrany w przetargu operator będzie zapewniał obsługę systemu ŁRP w latach 2021-2024. Rozpoczęcie pierwszego sezonu – na razie z ograniczoną liczbą rowerów (500 egzemplarzy) i 48 stacjami w strefie śródmiejskiej – ma nastąpić 1 marca przyszłego roku. 1 kwietnia pojawi się kolejny tysiąc rowerów i 102 stacje. Podobnie jak w poprzednich latach, sezon wypożyczeń ma kończyć się 30 listopada.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódzki Rower Publiczny: Kiedy kolejny przetarg i nowy sezon?

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Kiedy kolejny przetarg i nowy sezon?

Roman Czubiński 02 maja 2020

Łódź anuluje przetarg na rower publiczny

Mobilność

Łódź anuluje przetarg na rower publiczny

Roman Czubiński 24 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5