Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na obsługę Łódzkiego Roweru Publicznego przez kolejne cztery sezony. System ma zacząć działać w okrojonej postaci 1 marca 2021 r., a od kwietnia ma już obejmować większość stacji znanych z lat 2017-2019. Nadal w grę wchodzi zarówno wykorzystanie technologii trzeciej, jak i czwartej generacji.
Wybrany w przetargu operator będzie zapewniał obsługę systemu ŁRP w latach 2021-2024. W odróżnieniu od
poprzedniego, anulowanego przetargu, który zakładał późne (dopiero w czerwcu) rozpoczęcie pierwszego sezonu, tym razem pierwsza partia rowerów (500 egzemplarzy) i 48 stacji w strefie śródmiejskiej mają być dostępne od 1 marca przyszłego roku.
– Kolejny tysiąc rowerów pojawi się 1 kwietnia. Łącznie system będzie wyposażony w 1500 standardowych rowerów zlokalizowanych na 150 stacjach – zapowiada wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj. Podobnie jak w poprzednich latach, sezon wypożyczeń ma kończyć się 30 listopada.
Bez zmian pozostanie też w większości rozmieszczenie stacji. ZDiT zamierza wykorzystać miejsca, do których przyzwyczaili się użytkownicy systemu i które przystosowano do montażu samoobsługowych wypożyczalni (np. układając chodniki) już w poprzednich latach. Sama infrastruktura może mieć postać stacji dokujących (jeśli zwycięzca zaproponuje system III generacji) albo zwykłych stojaków (w przypadku generacji IV) – zamawiający dopuszcza obydwa rozwiązania.
– Rowery mają spełniać wymagania mieszkańców, dlatego chcemy zapewnić – jak do tej pory – dużą dostępność i bliskość stacji oraz odpowiedni serwis. Dlatego zapisy przetargu zostały zmienione, aby wykonawca skupił się na tym co najważniejsze – wyjaśnia rzecznik ZDiT Tomasz Andrzejewski.
Tu można zapoznać się ze skomplikowaną
historią przetargu na drugą edycję ŁRP.