Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Kolejny przetarg. Czy tym razem się uda?

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-05-26 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzki Rower Publiczny: Kolejny przetarg. Czy tym razem się uda?
fot. Nextbike
Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na obsługę Łódzkiego Roweru Publicznego przez kolejne cztery sezony. System ma zacząć działać w okrojonej postaci 1 marca 2021 r., a od kwietnia ma już obejmować większość stacji znanych z lat 2017-2019. Nadal w grę wchodzi zarówno wykorzystanie technologii trzeciej, jak i czwartej generacji.

Wybrany w przetargu operator będzie zapewniał obsługę systemu ŁRP w latach 2021-2024. W odróżnieniu od poprzedniego, anulowanego przetargu, który zakładał późne (dopiero w czerwcu) rozpoczęcie pierwszego sezonu, tym razem pierwsza partia rowerów (500 egzemplarzy) i 48 stacji w strefie śródmiejskiej mają być dostępne od 1 marca przyszłego roku.

– Kolejny tysiąc rowerów pojawi się 1 kwietnia. Łącznie system będzie wyposażony w 1500 standardowych rowerów zlokalizowanych na 150 stacjach – zapowiada wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj. Podobnie jak w poprzednich latach, sezon wypożyczeń ma kończyć się 30 listopada.

Bez zmian pozostanie też w większości rozmieszczenie stacji. ZDiT zamierza wykorzystać miejsca, do których przyzwyczaili się użytkownicy systemu i które przystosowano do montażu samoobsługowych wypożyczalni (np. układając chodniki) już w poprzednich latach. Sama infrastruktura może mieć postać stacji dokujących (jeśli zwycięzca zaproponuje system III generacji) albo zwykłych stojaków (w przypadku generacji IV) – zamawiający dopuszcza obydwa rozwiązania.

– Rowery mają spełniać wymagania mieszkańców, dlatego chcemy zapewnić – jak do tej pory – dużą dostępność i bliskość stacji oraz odpowiedni serwis. Dlatego zapisy przetargu zostały zmienione, aby wykonawca skupił się na tym co najważniejsze – wyjaśnia rzecznik ZDiT Tomasz Andrzejewski.

Tu można zapoznać się ze skomplikowaną historią przetargu na drugą edycję ŁRP.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódzki Rower Publiczny: Kiedy kolejny przetarg i nowy sezon?

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Kiedy kolejny przetarg i nowy sezon?

Roman Czubiński 02 maja 2020

Łódź anuluje przetarg na rower publiczny

Mobilność

Łódź anuluje przetarg na rower publiczny

Roman Czubiński 24 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5