Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Jest umowa z Homeport

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-01-19 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzki Rower Publiczny: Jest umowa z Homeport
fot. Arne Huckelheim, lic. CC BY-SA 3.0
Po czterokrotnych próbach udało się już ostatecznie wybrać nowego operatora Łódzkiego Roweru Publicznego. Władze Łodzi podpisały umowę z firmą Homeport. W myśl kontaktu pierwsze rowery mają pojawić się na łódzkich ulicach w połowie maja.

Jak pisaliśmy przed dwoma tygodniami, umowa będzie obowiązywała w latach 2021-2024. System będzie składał się z 1500 rowerów i 1500 stacji, uruchamianych w dwóch rzutach. W ciągu czterech miesięcy od daty podpisania umowy Homeport będzie musiał udostępnić łodzianom pierwszych 50 stacji w ścisłym centrum. Kolejnych 100 ma zostać oddanych do użytku w ciągu następnego miesiąca. Stacje zostaną uruchomione przeważnie w miejscach znanych już łodzianom z lat 2016-2019.

W najbliższym czasie Homeport zaprezentuje wygląd stacji oraz rowerów, które trafią do Łodzi. W myśl zapisów przetargu muszą one być wyposażone w oświetlenie, dzwonki oraz przednie bagażniki. Wypożyczanie rowerów będzie możliwe w terminalach stacjonarnych oraz przy pomocy aplikacji mobilnej (choć zamawiający przewidział możliwość uruchomienia systemu IV generacji, pozbawionego terminali z elektrozamkami, zwycięzca przetargu się na to nie zdecydował). Za obsługę systemu przez cztery sezony Łódź zapłaci łącznie 26,4 mln zł.

Pierwsza edycja Łódzkiego Roweru Publicznego cieszyła się wielką popularnością. W ciągu czterech lat rowery wypożyczono blisko 6 milionów razy, a w systemie zarejestrowało się 81 tysięcy osób. Wielką zaletą była integracja z innymi prowadzonymi przez Nextbike systemami roweru publicznego w Polsce (między innymi – w Warszawie czy we Wrocławiu), co pozwalało na wypożyczanie jednośladów we wszystkich miastach w oparciu o jedno konto. W przypadku Homeport na razie jednak się na to nie zanosi – największym polskim ośrodkiem, w którym firma prowadzi system roweru publicznego, jest Bielsko-Biała. Za granicą firma oferuje jednak usługi np. w Londynie, Oxfordzie, Liverpoolu i w fińskim Kuopio.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódzki Rower Publiczny: O krok od podpisania umowy z Homeport

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: O krok od podpisania umowy z Homeport

Roman Czubiński 06 stycznia 2021

Łódzki Rower Publiczny: Cztery (drogie) oferty w czwartym przetargu

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Cztery (drogie) oferty w czwartym przetargu

Roman Czubiński 07 listopada 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5