Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: 10 rowerów cargo w sieci

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2017-09-08 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzki Rower Publiczny: 10 rowerów cargo w sieci
fot. Łódzki Rower Publiczny - Nextbike Polska
W Łodzi można już korzystać z publicznych rowerów towarowych. Trójkołowe pojazdy zostały udostępnione przez Nextbike Polska. Użytkownicy roweru publicznego będą mogli przewozić nimi przedmioty o wadze nawet 120 kg. Oprócz transportu ładunków są przystosowane także do przewozu dzieci.

Rowery cargo, zwane przez łódzkich urzędników także „familijnymi”, można wykorzystywać na kilka sposobów. Najbardziej znanym z nich jest przewożenie dużych ładunków. – Można jednak także przewozić nimi dzieci – mówi prezes Nextbike Polska Tomasz Wojtkiewicz. Z myślą o takich zadaniach włączone do sieci ŁRP pojazdy zostały wyposażone w składane ławeczki i pasy bezpieczeństwa w przedniej części. „Pasażerami” przedniej części roweru mogą być także zwierzęta.

Łódzkie pojazdy są rowerami trójkołowymi. Z przodu znajduje się oparta na dwóch kołach skrętna rama ze skrzynią. Jej maksymalna ładowność, według zapewnień producenta, wynosi 120 kg. – Na Zachodzie podobne pojazdy wykorzystują w pracy nawet kurierzy. Możliwość dowozu zakupionego towaru rowerem cargo oferują tam również sklepy Ikea – twierdzi Wojtkiewicz.

Na razie w sieci znalazło się tylko 10 rowerów cargo, ale łódzki system roweru publicznego rozrasta się dynamicznie, być może w przyszłości będzie ich przybywało – ma nadzieję prezes. Operator rekomendował podobne rozwiązanie wielu samorządom. W przypadku Łodzi jednak inicjatywa była oddolna – wniosek o zakup rowerów towarowych został przed rokiem przegłosowany w budżecie obywatelskim. Na projekt głosowało ponad 2 tysiące łodzian.

– Wcześniejsze wprowadzenie rowerów do sieci, a także podwojenie ich liczby w stosunku do przewidzianej we wniosku, to rodzaj prezentu ze strony Nextbike – mówi członek Komitetu Sterującego ŁRP radny Bartosz Domaszewicz. Kolejna funkcjonalność, jaką zyskał system ŁRP, ma nie być ostatnią: już poza budżetem obywatelskim łodzianie zgłaszają wnioski dotyczące zakupu tandemów. Dzięki realizacji dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego projektu "Wojewódzki Rower Publiczny" 14 w pełni kompatybilnych w systemem ŁRP stacji powstanie też przy łódzkich przystankach ŁKA.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódzkie. Powstanie wojewódzki rower publiczny

Komunikacja

Łódzkie. Powstanie wojewódzki rower publiczny

Kasper Fiszer 04 września 2017

Łódzki Rower Publiczny: Pierwsze wnioski po rozbudowie

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Pierwsze wnioski po rozbudowie

Roman Czubiński 13 sierpnia 2017

Zgierz: Obiecujące wyniki roweru publicznego

Mobilność

Zgierz: Obiecujące wyniki roweru publicznego

Roman Czubiński 08 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5