Partner serwisu
Prawo & Finanse

Łódzki marszałek: Nowy rząd powinien utrzymać FRPA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Łódzki marszałek: Nowy rząd powinien utrzymać FRPA
fot. UM Łódź
Grzegorz Schreiber, który od 2018 r. stoi na czele władz regionu łódzkiego, przekonuje o konieczności utrzymania rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Wskazuje na rosnącą rolę pomocy z budżetu centralnego w organizacji transportu na obszarach położonych z dala od linii kolejowych. Zapowiada też dalsze działania mające na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym.

W województwie łódzkim, które od 2018 r. jest rządzone przez Zjednoczoną Prawicę, od samego początku jego istnienia stosunkowo intensywnie wykorzystywany jest Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych. Urząd marszałkowski organizował w kolejnych latach od 29 (2019) do 42 (2024) linii obejmujących swoim zasięgiem obszary położone w oddaleniu od linii kolejowych. W związku z przejęciem władzy na szczeblu krajowym przez koalicję KO – PSL – Polska 2050 – Lewica Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego, zaapelował o utrzymanie w kolejnych latach funduszu.

Marszałek liczy na głos PSL

– Od początku kadencji mówiliśmy o konieczności walki z wykluczeniem komunikacyjnym, o tym, że chcemy dać możliwość dojazdu do obszarów, których mieszkańcy byli odcięci [od świata. Często nie było połączeń nie tylko do Łodzi, ale nawet do miast powiatowych – opisywał samorządowiec. Ocenił, że pomimo wyrażanych początkowo wątpliwości co do sensu budowania sieci połączeń międzypowiatowych ostatecznie okazała się ona sukcesem, bo regularnie rośnie liczba użytkowników systemu.

– Mamy nadzieję, że zwłaszcza działacze Polskiego Stronnictwa Ludowego nie pozwolą na to, by duża kwota na realizację przewozów zniknęła z naszego budżetu – podkreślał marszałek. Zwracał uwagę, że FRPA przysłużył się przede wszystkim mieszkańcom obszarów wiejskich. Dodał, że nie można jednak lekceważyć także roli, jaką linie odgrywają wśród mieszkańców miast, którzy poszukują sposobu na dotarcie do natury.

Będą kolejne przystanki z Polskiego Ładu

Schreiber zaznaczył, że choć województwo ponosi nakłady finansowe na utrzymanie połączeń, nie byłoby to możliwe bez pomocy z budżetu centralnego. Wskazywał też na konieczność zapewnienia równego dostępu do edukacji, opieki zdrowotnej czy kultury niezależnie od miejsca zamieszkania. – Dlatego jestem głęboko przekonany, że program FRPA będzie kontynuowany – stwierdził. Zapowiedział, że w kolejnych latach system transportowy organizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego będzie rozbudowywany, przy czym nie jest oczywiście pewne, że Prawo i Sprawiedliwość utrzyma władzę w regionie.

Podczas sesji sejmiku województwa marszałek wskazywał także, że w ramach innego programu rządowego – Polski Ład – realizowane będą pewne przedsięwzięcia infrastrukturalne mające wpływ na regionalną komunikację autobusową. To przede wszystkim budowa peronów przystankowych. Ważnym aspektem ma być też remont dróg wykorzystywanych przez pojazdy transportu publicznego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Kolejne rozszerzenie sieci wojewódzkich PKS-ów

Komunikacja

Łódzkie: Kolejne rozszerzenie sieci wojewódzkich PKS-ów

Kasper Fiszer 15 stycznia 2024

Łódzkie: Nowe linie autobusowe bez dotacji z FRPA

Komunikacja

Łódzkie: Remont kolejnych przystanków dla autobusów wojewódzkich

Komunikacja

DW-705 z nowym przebiegiem – wykorzysta obwodnicę Skierniewic

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódzkie: Kolejne rozszerzenie sieci wojewódzkich PKS-ów

Komunikacja

Łódzkie: Kolejne rozszerzenie sieci wojewódzkich PKS-ów

Kasper Fiszer 15 stycznia 2024

Łódzkie: Nowe linie autobusowe bez dotacji z FRPA

Komunikacja

Łódzkie: Remont kolejnych przystanków dla autobusów wojewódzkich

Komunikacja

DW-705 z nowym przebiegiem – wykorzysta obwodnicę Skierniewic

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5