Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi po raz trzeci rozstrzygnął przetarg na przebudowę końcowego odcinka torowiska wzdłuż al. Rydza-Śmigłego i Niższej. Roboty potrwają prawie półtora roku.
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę kolejnego odcinka ul. Rydza-Śmigłego – Niższa – od skrzyżowania z Dąbrowskiego do ul. Śląskiej. W zakres prac wchodzi też przebudowa wlotów ul. Broniewskiego wraz z budową rozjazdów pod przyszłe torowisko w tej ulicy. Długość przebudowywanego odcinka to 1,1 km, a długość projektowanych torów wynosi 1567 mtp. Powstanie infrastruktura dla rowerów. Więcej o zakresie prac piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy jeszcze w grudniu. Wystartowało siedem firm z ofertami na kwoty od 76,427 mln zł do 103,977 mln zł. Żadna nie zmieściła się więc w budżecie określonym na 71,522 mln zł brutto. Ostatecznie Łódź dopłaciła i przed połową marca przetarg został rozstrzygnięty. Dwie oferty, złożone przez Balzolę i Trakcję, zostały odrzucone. Wygrał Strabag z trzecią najtańszą ofertą – na kwotę 83,049 mln zł.
Od rozstrzygnięcia odwołały się jednak zarówno Trakcja, jak i Balzola – KIO nakazała przywrócenie ofert. 10 maja postępowanie zostało ponownie rozstrzygnięte. Wygrała Trakcja, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę 76,427 mln zł. Po odwołaniach znów unieważniono wybór.
ZIM 21 czerwca ponownie rozstrzygnął przetarg. Wygrała Trakcja. Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację robót przeznaczono 17 miesięcy. Przypomnijmy – równocześnie trwa przetarg na
budowę nowego torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza do ul. Rzgowskiej. Inwestycja będzie realizowana od 2025 do 2027 r.