Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Zniknęły przystanki na żądanie. Co z czasem jazdy?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-09-24 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Zniknęły przystanki na żądanie. Co z czasem jazdy?
fot. Kasper FiszerAutobus w Łodzi
Od kilku tygodni w Łodzi nie obowiązują znów przystanki „na żądanie”. Mimo to miasto nie zauważa problemów z realizacją rozkładów jazdy. Tymczasem pasażerowie muszą liczyć się z kolejnymi utrudnieniami w ruchu, bo z eksploatacji czasowo wyłączone jest torowisko w ciągu ul. Wojska Polskiego.

Jak informowaliśmy na początku miesiąca, łódzkie MPK zadecydowało o wyłączeniu w swoich pojazdach przycisków do indywidualnego otwierania drzwi przez pasażerów. Łódzki samorząd potwierdził, że oznacza to także zmianę charakteru wszystkich przystanków „na żądanie”. – Obecnie, zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego, wszystkie przystanki są stałe – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

Przystanki „NŻ” wróciły na krótko

W okresie letnim, po likwidacji znacznej części obostrzeń prawnych dotyczących życia społecznego i gospodarczego, miasto przywróciło przystanki „na żądanie”. Te już raz wcześniej zamienione zostały na zwykłe – stało się tak na samym początku pandemii. Mające usprawnić i przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej rozwiązanie przetrwało jednak w obecnych warunkach tylko kilka tygodni.

– Wszystkie drzwi otwierają kierowcy – wskazuje nasz rozmówca. Zatrzymywanie się na wszystkich przystankach powinno przy tym spowodować wydłużenie rzeczywistego czasu przejazdu całej trasy. Zmiana kategorii przystanków nie pociągnęła jednak za sobą zmiany wszystkich rozkładów jazdy, w tym linii nocnych, na których jako „na żądanie” oznaczono wcześniej niemal wszystkie przystanki.

Udało się zachować punktualność?

– Na ten moment nie otrzymaliśmy uwag odnośnie do realizacji rozkładów jazdy – powiedział nam jednak Tomasz Andrzejewski. Jeśli rzeczywiście zmiana nie pociągnęła za sobą istotnych problemów z punktualnością, zasadnym wydaje się pytanie, czy wcześniej nie założono zbyt długich czasów przejazdu. Ruch uliczny jest bowiem aktualnie porównywalny z tym sprzed marca tego roku.

Tymczasem pasażerowie łódzkiej komunikacji miejskiej muszą liczyć się od kilku dni z nowymi, istotnymi zmianami w układzie tras. W związku z pracami wodociągowymi na ul. Wojska Polskiego tramwaje linii 1, 5 i 6 kierowane są objazdem ul. Zachodnią (co ciekawe, zmiana tras dotyczy tylko jednego kierunku jazdy). W najbliższą niedzielę do pętli Chocianowice – Ikea nie dojadą natomiast 11B i 17. Przeprowadzana będzie bowiem awaryjna naprawa torowiska.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz z umową na remont drugiego odcinka tramwaju

Komunikacja

Zgierz z umową na remont drugiego odcinka tramwaju

Kasper Fiszer 31 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5