Łódzkie MPK kupiło w Czechach trzy komplety drzwi pasujące do wagonów Pesa Tramicus typu 122N. Różnią się one od stosowanych fabrycznie m.in. wielkością zamontowanej w nich szyby. Na ulice wyjechał już pierwszy wagon, w którym dokonano wymiany drzwi. Podobna naprawa kolejnego egzemplarza odbędzie się najprawdopodobniej jeszcze w tym roku.
Od kilku dni jeden z łódzkich wagonów typu Pesa 122N wygląda nieco inaczej niż dotychczas. MPK-Łódź zdecydowało się bowiem wymienić w nim drzwi na nieco inne niż te montowane fabrycznie. To zasadniczo pierwsza zauważalna dla pasażera zmiana w wyglądzie tramwajów tego typu od momentu rozpoczęcia ich eksploatacji liniowej w 2008 r.
Zdemontowane drzwi przydadzą się w innym wagonie – Oryginalne drzwi zostały zamontowane dziesięć lat temu, w związku z tym poszczególne elementy mechaniczne już się zużyły – mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – Niestety firma, która produkowała drzwi do pes 122N, już nie istnieje, stąd musieliśmy szukać innego dostawcy – dodaje. Nowo zamontowane drzwi mają mniejszą niż poprzednie część przeszkloną.
Ostatecznie drzwi zakupiono od producenta z Czech. MPK sprowadziło trzy komplety (każdy do sześciu wejść – czterech szerokich i dwóch wąskich). Na razie wykorzstano jeden z nich – w wagonie nr 1857. – Po raz pierwszy tramwaj wyjechał na trasę z nowymi drzwiami 18 maja. Dotychczasowe drzwi zostaną poddane regeneracji i wykorzystane w innych pesach 122N – zapewnia Agnieszka Magnuszewska.
Kolejna podobna naprawa jeszcze w tym roku – Kolejne drzwi w tramwaju tego typu zostaną prawdopodobnie zamontowane pod koniec roku – mówi nasza rozmówczyni. Najstarsze łódzkie tramwaje z bydgoskiej fabryki Pesa zostały zakupione w ramach budowy systemu Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Projekt miał początkowo objąć podmiejskie trasy do Zgierza i Pabianic (z których dziś czynna jest tylko ta ostatnia,
los połączenia do Zgierza wciąż wydaje się niepewny). Ostatecznie zrealizowano jednak tylko pierwszy etap przedsięwzięcia, który polegał na remoncie infrastruktury i zakupie taboru na potrzeby samej Łodzi.
MPK-Łódź ma na swoim stanie dziesięć tramwajów Pesa 122N. Od momentu rozpoczęcia ich eksploatacji, który zbiegł się w czasie z otwarciem trasy ŁTR Chocianowice – Helenówek po modernizacji, nie wprowadzano w nich szerszych zmian. W 2015 r. w pesach zamontowano jednak routery Wi-Fi. Po zeszłorocznej reformie tras łódzkiej komunikacji miejskiej 122N wykorzystywane są głównie na linii 11B łączącej pętlę Chocianowice – Ikea z Helenówkiem, której trasa pokrywa się z dawnym przebiegiem linii 11, do obsługi której zostały pierwotnie przeznaczone.