Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź zdejmie tramwajową sieć trakcyjną z Dołów i Kozin

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-11-07 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź zdejmie tramwajową sieć trakcyjną z Dołów i Kozin
fot. Kasper FiszerPętla Koziny
Po likwidacji przewozów na odcinkach na Koziny i na Doły miasto zamierza zlikwidować wiszącą nad nieczynnymi torowiskami sieć trakcyjną. Ma być to podyktowane względami bezpieczeństwa. Samorząd sprzedaje zdemontowane elementy infrastruktury i przeznacza pozyskane w ten sposób środki na inne prace.

W październiku informowaliśmy na naszych łamach o zdjęciu przez MPK-Łódź sieci trakcyjnej znad nieczynnego torowiska w ciągu ul. Warszawskiej. Przewoźnik tłumaczył, że prace w tym zakresie zleciło mu miasto. Magistrat potwierdza te informacje i zapowiada, że w najbliższym czasie podejmie podobne działania na pozostałych wyłączonych na długi czas z eksploatacji fragmentach miejskiej sieci tramwajowej.

Kradzież sieci trakcyjnej to strata mienia i zagrożenie bezpieczeństwa

– Na nieczynnych odcinkach linii tramwajowych bardzo często dochodzi do kradzieży sieci trakcyjnej nawet wtedy, gdy sieć jest pod prądem – tłumaczy Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Uszkodzone przez złodziei elementy sieci elektrycznej stanowią w opinii miasta realne zagrożenie. – Stąd też podjęliśmy decyzję o demontażu – mówi nasz rozmówca.

Przedstawiciel lokalnego samorządu zaznacza, że po rozbiórce dokonanej na ul. Warszawskiej elementy sieci przeznaczone są na sprzedaż. Pozyskane w ten sposób środki ZDiT wydać ma na inne prace. – Podobne zabiegi przeprowadzone zostaną na pozostałych nieużytkowanych liniach – mówi Tomasz Andrzejewski.

Od poniedziałku na Koziny jeżdżą autobusy

Przewód jezdny zniknie więc znad ulic Wojska Polskiego i Strykowskiej na trasie do pętli Doły, znad ul. Legionów pomiędzy Gdańską a Zieloną oraz znad Cmentarnej i Srebrzyńskiej na trasie na Koziny. Ostatnie dwa z wymienionych ciągów zamknięte zostały w minioną niedzielę. Od poniedziałku ruch przejęły autobusy wydłużonych linii 73 i 87.

Wcześniej na likwidację sieci trakcyjnej znad torowiska tramwajowego zdecydowały się wszystkie samorządy będące właścicielami infrastruktury linii ozorkowskiej wraz z odnogą do Zgierza. Miało to związek z falą kradzieży. Złodzieje pojawiali się także na nieczynnej linii lutomierskiej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź – Konstantynów: Tramwaj wróci dopiero za kilka lat

Komunikacja

Łódź – Konstantynów: Tramwaj wróci dopiero za kilka lat

Kasper Fiszer 02 listopada 2019

Łódź: Koniec przebudowy Dąbrowskiego. Tramwaj wraca po 3 latach

Komunikacja

Łódź: Koniec przebudowy Dąbrowskiego. Tramwaj wraca po 3 latach

Roman Czubiński 30 października 2019

Łódź: Sieć trakcyjna na ul. Warszawskiej zdjęta

Komunikacja

Łódź: Sieć trakcyjna na ul. Warszawskiej zdjęta

Kasper Fiszer 28 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5