Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Zbyt duży hałas przy ul. Zgierskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
15-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Zbyt duży hałas przy ul. Zgierskiej
fot. Kasper Fiszer
Województwo łódzkie nie utworzyło strefy ograniczonego użytkowania wokół ul. Zgierskiej. Umożliwia to dalsze funkcjonowanie tej ważnej arterii komunikacyjnej, co nie zmienia jednak faktu, że wskazywany przez obywatela problem nadmierneego hałasu emitowanego w związku z ruchem drogowym jest rzeczywisty. W opinii radnych sejmiku województwa nie wyczerpano jednak dostępnych metod walki ze zbyt dużą emisją.

Ul. Zgierska w Łodzi to jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych miasta. Przecina dzielnicę Bałuty leżącą pomiędzy łódzkim Śródmieściem a Zgierzem, stanowiąc na znacznym odcinku podstawowy korytarz wylotowy z miasta na północ, w tym do autostrady A1. Przenosi zarówno ruch miejski i aglomeracyjny, jak i tranzytowy, w tym samochodów ciężarowych. Wzdłuż jezdni biegnie torowisko tramwajowe do pętli miejskiej Helenówek na granicy Łodzi i Zgierza. Dalej w kierunku Ozorkowa prowadzi nieczynna od 2018 r. trasa podmiejska.

Problem z hałasem na Bałutach jest rzeczywisty

Na ostatniej sesji Sejmiku Województwa Łódzkiego radni zajmowali się wnioskiem o ustanowienie wokół końcowego odcinka ul. Zgierskiej od skrzyżowania z ul. Świtezianki do granicy miasta obszaru ograniczonego użytkowania. Wnioskodawca argumentował, że jest to potrzebne z uwagi na nadmierny hałas komunikacyjny. Wskazywał także, że nie została wykonana wcześniejsza decyzja o modernizacji istniejących ekranów akustycznych i budowie niwych.

Sejmik uznał wniosek za bezzasadny, przyjmując jednogłośnie stosowną uchwałę, a jej przyjęcia nie poprzedziła dyskusja radnych. Nie oznacza to jednak, że problemu nadmiernego hałasu wokół ul. Zgierskiej nie ma. Jak przyznano w treści uzasadnienia do podjętej uchwały, miasto Łódź przedstawiło przegląd ekologiczny dla omawianego odcinka ul. Zgierskiej, z którego wynikało, że droga powoduje przekroczenie prawnych standardów dottyczących poziomu hałasu w środowisku.

Nie można tak radykalnie ograniczać dostępu do dróg

– Jednocześnie wykazano, że nie zostały jeszcze wyczerpane możliwe do zastosowania dostępne rozwiązaniai techniczne, technologiczne i organizacyjne mające na celu dotrzymanie standardów jakości śroowiska – czytamy w uzasadnieniu do uchwały. We wspomnianym przeglądzie nie wskazano też konieczności utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania. Miasto przedstawiło za to województwu harmonogram działań mających doprowadzić do zmniejszenia emisji hałasu.

Radni wojewódzcy argumentują także, że utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania ograniczyłoby dostęp mieszkańców Zgierza do drogi ekspresowej S14, a miasto Łódź musiałoby ostatecznie odstąpić od planów budowy drogi łączącej al. Włóknarzy z tą ekspresówką. Zgodnie ze stanowiskiem GDDKiA cytowanym w uchwale wpływ autostrady A1 na ruch na ul. Zgierskiej ma być stosunkowo niewielki. Pod uchwałą sejmiku podpisana jest jego przewodnicząca Iwona Koperska.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5