Z ruchu wyłączone zostało torowisko na ul. Ogrodowej i Północnej w Łodzi. W najbliższym czasie ma się rozpocząć przebudowa tego ciągu. To inwestycja ważna m.in. dla wznowienia kursowania tramwajów na Doły.
W miniony poniedziałek 20 grudnia
rozpoczęła się eksploatacja zmodernizowanego torowiska tramwajowego do Zgierza. Skierowana została tam linia nr 6, która na terenie Łodzi kursuje ciągiem ŁTR do pl. Reymonta, a następnie Przybyszewskiego i Puszkina do Rokicińskiej i dalej do pętli Widzew-Augustów. Jej przebieg w dużej mierze pokrywa się więc z dotychczasową trasą „siódemki” kursującej do 19 grudnia w relacji Północna – Widzew.
Zmiana trasy już teraz, początek prac w 2022 r. Równocześnie zmienił się także przebieg „siódemki”, która nie dojeżdża już dziś na leżącą na skraju Śródmieścia i Bałut pętlę Północna (dawny Dworzec Tramwajów Podmiejskich). Kursy realizowane są teraz w dłuższej relacji do dworca Łódź-Żabieniec. Z obsługi wyłączony został jednak ciąg Północna – Ogrodowa na odcinku od Kilińskiego do Zachodniej (a więc na całym fragmencie, na którym istnieje torowisko).
Z eksploatacji wyłączona została też sama pętla Północna. Na nieczynnym fragmencie sieci nie toczą się na razie prace inwestycyjne, ale ma się to zmienić w ciągu kilku najbliższych tygodni. – W związku z planowanym przez Zarząd Inwestycji Miejskich rozpoczęciem przebudowy ul. Ogrodowej i Północnej na początku przyszłego roku podjęliśmy decyzję o zmianie trasy linii 7 wraz z uruchomieniem linii 6 – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.
Rusza także inwestycja na Dołach Zapowiedziana na 2022 r. inwestycja jest oczekiwana już długo, bo stan techniczny torowiska w ul. Północnej oraz na samej pętli odbiegał od zadowalającego. W ostatnim czasie odcinek miał relatywnie niewielkie znaczenie w układzie komunikacyjnym miasta, ale wcześniej był istotny z punktu widzenia obsługi tramwajowej osiedla Doły i Starych Bałut. Dwa lata temu trasa ta została zamknięta z uwagi na jej zły stan techniczny. W grudniu rozpoczęła się wreszcie jej modernizacja.
Należy też dodać, że kilka lat temu miasto poważnie rozważało likwidację torowiska w ul. Północnej oraz tamtejszej pętli. Ma ona jednak ostatecznie zyskać na znaczeniu, bo wkrótce przeprowadzona zostanie także przebudowa pobliskiego pl. Wolności. Ma on utracić charakter tramwajowego ronda. Dawny Dworzec Tramwajów Podmiejskich pozostanie więc jedyną czynną pętlą w tej części miasta.