Jeszcze w tym roku wyeemontowane ma zostać torowisko tramwajowe w al. Włókniarzy. Łódź zamierza sfinansować prace we własnym zakresie. Z kolei wsparcie zewnętrzne na rewitalizację obszarową pozwoli na przeprowadzenie robót na ciągu ulic kończącym się pętlą Koziny u zbiegu al. Włókniarzy i Srebrzyńskiej.
W ostatnich latach obraz łódzkiej sieci tramwajowej bardzo znacząco się zmienił. O ile stan infrastruktury na liniach podmiejskich znacząco się pogorszył, co doprowadziło do wyłączenia z eksploatacji tras do
Zgierza,
Ozorkowa,
Lutomierska i Konstantynowa Łódkiego, o tyle po epoce zaniedbań lat 90. i początku tego wieku przystąpiono do kompleksowych remontów szeregu torowisk. Stan niektórych odcinków, np. na ul. Legionów czy Srebrzyńskiej, wciąż daleki jest od ideału, ale fragmentów sieci, których dalsza eksploatacja jest bardzo problematyczna, z roku na rok ubywa.
Miasto samo sfinansuje prace na WłókniarzyUrząd Miasta Łodzi zapowiedział niedawno, że w najbliższych latach przeprowadzi remont torowiska
na ul. Telefonicznej na odcinku do pętli Stoki. Ze względu na spadek parametrów technicznych znacząco wzrósł już czas przejazdu tramwajami linii 12 i 15. Przeprowadzenie robót znacząco poprawiłoby więc skomunikowanie peryferyjnego osiedla z centrum.
Samorząd przedstawił już także część założeń remontowych na najbliższy czas. – Na ten rok planujemy remont torowiska na al. Włókniarzy – zapowiada Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Prace mają być realizowane ze środków własnych magistratu, podobie jak przeprowadzone w zeszłym roku prace na Gdańskiej, Narutowicza czy Aleksandrowskiej (na odcinku do pętli przy ul. Chochoła).
Jest plan remontu linii na KozinyTorowisko w al. Włókniarzy jest elementem najważniejszego ciągu łączącego centrum miasta z bałuckimi osiedlami Żubardź, Teofilów i Kochanówka, który przebiega dalej ul. Limanowskiego i wspomnianą już ul. Aleksandrowską. Korzystają z niego linie 8 (która kierowana jest następnie na tzw. trasę W – Z), 13 (łączy Teofilów m.in. z dworcem Łódź Fabryczna) i 16 (zapewnia połączenie z kampusem Politechniki Łódzkiej i dzielnicą Górna). Przy al. Włókniarzy zlokalizowane są dwa duże węzły komunikacyjne: przy przecięciu z ul. Konstantynowską i przy dworcu Łódź Kaliska.
Wśród odcinków łódzkiej sieci tramwajowej, które mają zostać wkrótce objęte pracami inwestycyjnymi, Tomasz Andrzejewski wspomina także o takich, które włączone zostaną w szersze projekty rewitalizacji obszarowej. Chodzi tu nie tylko o prace w rejonie pl. Wolności, ale także na ul. Legionów, Cmentarnej i Ogrodowej. Zapewnią one możliwość dalszej eksploatacji odnogi na pętlę Koziny, która jeszcze przed kilku laty
przeznaczona była do zamknięcia.