Potrzeby miasta Łódź w zakresie modernizacji infrastruktury tramwajowej są ogromne. Pomimo rozpoczęcia kilku ważnych inwestycji nadal część torowisk, które nie są aktualnie remontowane, pozostaje nieczynna w związku z ich stanem technicznym. Samorząd zapowiada dalsze prace zarówno w ścisłym centrum miasta, jak i na odcinkach prowadzących do dużych osiedli mieszkaniowych.
Łódzka sieć tramwajowa funkcjonuje obecnie w dość ograniczonym zakresie. Z jednej strony trwają ważne inwestycje obejmujące m.in. obszar ścisłego centrum miasta jak przebudowa ul. Legionów czy zamknięcie równoległej do niej Zielonej związane z drążeniem tunelu średnicowego pomiędzy stacjami kolejowymi Fabryczna i Kaliska. Z drugiej jednak część torowisk wciąż jest zamknięta po awaryjnych wstrzymaniach ruchu związanych z ich stanem technicznym i czeka na podjęcie napraw.
Miasto liczy na opinie mieszkańców
– Obecnie pracujemy nad koncepcjami przebudowy torowisk m.in. na Zielonej i Legionów oraz na Franciszkańskiej – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi pytany o plany inwestycyjne na rok 2023. Pierwsza z wymienionych ulic jest nieprzejezdna w związku ze wspomnianą budową infrastruktury kolejowej, a okres przymusowego wyłączenia jej z ruchu ma być wreszcie wykorzystany na remont. Na drugiej z ulic prace już toczą się na odcinku w centrum i wkrótce mają objąć także dalszy odcinek. Remont Franciszkańskiej ma zaś kluczowe znaczenie w kontekście trwającej modernizacji trasy na Doły. To właśnie po Franciszkańskiej tramwaje będą mogły dojechać do przebudowywanej Wojska Polskiego.
ZDiT chce przeprowadzić w przypadku tych przedsięwzięć konsultacje społeczne. Założeniem ma być zebranie uwag już na etapie projektowania inwestycji, aby uniknąć ewentualnych rozwiązań ocenianych przez mieszkańców negatywnie i postawić na te, które odpowiadają lokalnej społeczności. – Natomiast w realizacji jest kilka dużych projektów, m.in. przebudowa Legionów, Wojska Polskiego, Północnej i Ogrodowej czy Śmigłego-Rydza na odcinku od Przybyszewskiego do Dąbrowskiego oraz części ul. Przybyszewskiego – przypomina nasz rozmówca.
Wkrótce przetarg na powrót tramwaju na Niższą
Niebawem mają rozpocząć się natomiast prace na kolejnym odcinku ul. Przybyszewskiego. – Będzie też ogłoszenie przetargu na kolejny odcinek Śmigłego-Rydza wraz z Niższą – zapowiada przedstawiciel ZDiT. To ważna informacja, bo remont pozwoli na długo oczekiwane wznowienie przewozów na nieczynnym od kilku lat odcinku do pętli u zbiegu ulic Niższej i Śląskiej o nazwie Dąbrowa-Niższa.
– Wszystkie wymagające tego torowiska zostaną przebudowane – zapewnia Tomasz Andrzejewski. Nie wskazuje jednak na konkretne plany dotyczące choćby ul. Warszawskiej na odcinku od ronda Powstańców do pętli przy Wycieczkowej. Od pięciu lat na tej trasie nie kursują tramwaje, bo MPK-Łódź oceniło stan infrastruktury jako zły.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.