W ciągu najbliższych miesięcy mają rozpocząc się długo oczekiwane prace na trasie tramwajowej na łódzki Teofilów. Remont zrealizuje MPK, a jego rozpoczęcie nastąpi po zamknięciu toczących się inwestycji w północnej części Łodzi i w Zgierzu. Nie dojdzie więc do awaryjnego wstrzymania ruchu na kolejnej linii.
Dużym problemem w Łodzi wciąż pozostaje stan torowisk tramwajowych. Nadal zamknięte jest kilka tras, na których nie toczą się prace remontowe, ale ich dalsza eksploatacja okazała się niemożliwa – dotyczy to m.in. odcinków do pętli Marysin-Warszawska czy
Dąbrowa-Niższa. Nie najlepsza jest także kondycja torowiska w ul. Aleksandrowskiej prowadzącego na duże osiedle Teofilów, blokowisko w dzielnicy Bałuty.
Nie ma zagrożenia awaryjnym zawieszeniem ruchu: będzie remont Przy trasie na Teofilów zlokalizowane są trzy pętle: położona najbliżej centrum miasta Dworzec Łódź-Żabieniec (przy ul. Woronicza), środkowa Teofilów (przy ul. Szczecińskiej) i znajdująca się już poza obszarem zwartej zabudowy Kochanówka (przy ul. Chochoła). Fragent pomiędzy Szczecińską a Chochoła był remontowany w latach 2017 – 2018. Końcowy odcinek jest więc w bardzo dobrym stanie technicznym. Nie dałoby się go jednak obsłużyć, gdyby doszło do dalszej degradacji infrastruktury tramwajowej na ul. Aleksandrowskiej pomiędzy Żabieńcem a ul. Szczecińską.
– Nie ma zagrożenia zawieszeniem ruchu – uspokaja jednak Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Jednocześnie informuje, że miasto ma już plan remontu problematycznego odcinka. Nie wskazuje on konkretnej daty jego rozpoczęcia, ale zapewnia, że stanie się to w najbliższym czasie.
Miejska spółka musi zakończyć aktualne zlecenia Roboty wykona Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź. Miejska spółka odpowiada za realizację szeregu modernizacji zlecanych przez Urząd Miasta Łodzi. Inwestycja na Teofilowie ma rozpocząć się po zakończeniu toczących się prac na Helenówku (zlecone przez Łódź) i w Zgierzu (tam MPK jest członkiem konsorcjum, które wygrało przetarg na modernizację linii tramwajowej ogłoszony przez Urząd Miasta Zgierza).
Choć tramwaj stanowi kręgosłup komunikacyjny Teofilowa, projekt urbanistyczny osiedla wymusza jego obsługę także przez szereg linii autobusowych. Torowisko biegnie bowiem po ul. Aleksandrowskiej, która rozdziela duże blokowisko od dzielnicy przemysłowej określanej często mianem Teofilowa Przemysłowego. W efekcie odległość dojścia pieszego do przystanków tramwajowych zarówno z bardziej oddalonych zakładów, jak i z bloków w głębi osiedla byłaby zbyt duża.