Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Zamiast parkingów kubaturowych będą mniejsze mechaniczne

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2017-06-06 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Zamiast parkingów kubaturowych będą mniejsze mechaniczne
Klasycznym parkingiem kubaturowym ma być tylko obiekt przy Zachodniej 66By BrokenSphere - Own work, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Zastosowanie technologii parkingów mechanicznych ma przynieść przełom w próbach usunięcia miejsc parkingowych z łódzkich ulic. Władze miasta opracowały też nową docelową siatkę parkingów wielopoziomowych, liczącą 17 lokalizacji. Pierwsze tego typu obiekty mają zacząć działać w okolicach deptakowej części ul. Piotrkowskiej pod koniec przyszłego roku.

Po przeprowadzonej przez Biuro Zarządzania Projektami analizie miejscy urzędnicy postanowili zmodyfikować podejście do inwestycji. – Stawiamy na parkingi nieco mniejsze, za to liczniejsze. Zbyt duże obiekty powodowałyby znaczne zwiększenie natężenia ruchu w okolicy, na co w ciasnych łódzkich kwartałach nie możemy sobie pozwolić – wyjaśnia dyrektor biura prezydenta Tomasz Piotrowski. Nowe lokalizacje wyznaczono w oparciu o model finansowy oraz analizę popytu i podaży, a także pytania i wątpliwości zgłaszane wcześniej przez potencjalnych inwestorów.

Kubatura tylko przy Zachodniej

Największą innowacją będzie jednak zastosowanie parkingów mechanicznych. Po podjeździe na stanowisko i uiszczeniu opłaty przez kierowcę samochód zostanie przeniesiony na wolne miejsce przez rodzaj windy. – Technologia parkingów mechanicznych – mobilna i tańsza w realizacji – pozwala na wytypowanie i włączenie do programu większej liczby nieruchomości trudnych do zabudowy. Przyniesie to więc miastu dodatkową korzyść – przekonuje dyrektor Wydziału ds. Zarządzania Projektami Robert Kolczyński. Jak dodaje, mechaniczne moduły parkingowe ustawiane na nieruchomości mogą mieć pojemność od 9 do ponad 20 miejsc parkingowych. Są też stosunkowo łatwe do przenoszenia w inne lokalizacje wraz z rozwojem miasta i zmieniającym się zapotrzebowaniem. – Istnieje także możliwość uruchomienia aplikacji, dzięki której kierowca wyruszający do centrum będzie mógł zarezerwować sobie miejsce, które będzie na niego czekało – dodaje Kolczyński.

Sieć parkingów wielopoziomowych według nowych założeń będzie docelowo liczyła 17 lokalizacji. Dla pierwszych czterech – przy Zachodniej 66 (ten jako jedyny będzie parkingiem kubaturowym), w dwóch miejscach przy Wschodniej (posesje o numerach 62 i 67) oraz przy budowanej dopiero ulicy między Tuwima a Moniuszki – ogłoszono już zaproszenia do negocjacji w formuje partnerstwa publiczno-prywatnego. Wcześniej miasto prowadziło rozmowy z potencjalnymi zainteresowanymi podmiotami. – Po zgłoszeniu się partnerów chcemy jak najszybciej rozpocząć budowę – deklaruje Piotrowski.

Ulice oddane pieszym

Obiekt przy Zachodniej pomieści 300 samochodów, każdy z dwóch parkingów przy Wschodniej będzie miał po 108 miejsc, a ten między Tuwima i Moniuszki – 168. Z ulic będzie więc można usunąć łącznie 684 miejsc do parkowania. Jak zagospodaruje zwolnioną przestrzeń Urząd Miasta? – Dzięki wspomnianym czterem lokalizacjom będziemy mogli uwolnić od samochodów obecne parkingi na Skwerze 4 Czerwca 1989 r. i części Placu Komuny Paryskiej. Przy wybranych ulicach w centrum urządzimy dodatkowe tereny zielone oraz poszerzymy chodniki – zapowiada dyrektor. W zamierzeniu ma to ułatwić życie mieszkańcom centrum i wpisać się w program rewitalizacji obszarowej.

Według kolejnego już planu Urzędu Miasta pierwsze parkingi wielopoziomowe powinny zacząć działać pod koniec przyszłego roku. Urzędnicy zakładają, że inwestycja sanie się opłacalna, gdy frekwencja przekroczy 70%.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rzecz o braku miejsc parkingowych

Felietony i komentarze

Rzecz o braku miejsc parkingowych

Jędrzej Puzyński 02 lutego 2017

Dlaczego nie opłaca się nam budować parkingów wielopoziomowych?

Przestrzeń

Dlaczego nie opłaca się nam budować parkingów wielopoziomowych?

Michał Szymajda 03 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5