Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Zachodnia bardziej przyjazna dla pieszych, ale bez uspokojenia ruchu

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-10-13 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Zachodnia bardziej przyjazna dla pieszych, ale bez uspokojenia ruchu
wiz. Urząd Miasta Łodzi
Trwa przebudowa fragmentu ul. Zachodniej, będąca jedną z części rewitalizacji obszarowej centrum Łodzi. Ulica nie zmieni przekroju ani charakteru, pojawi się jednak przy niej więcej zieleni oraz bardziej przyjazna dla użytkowników infrastruktura piesza. Prace mają zakończyć się do końca kwietnia przyszłego roku.

Przy Zachodniej między Ogrodową a Legionów – a później także dalej na południe, w stronę Próchnika – powstaną nowe, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych chodniki oraz energooszczędne oświetlenie. Podświetlenia doczeka się także nowo nasadzona roślinność (krzewy, byliny i trawy ozdobne, a między Legionów a Próchnika – także 19 drzew). Na skrzyżowaniu z Ogrodową powstanie przejście dla pieszych w brakującej dotąd relacji między Pałacem Poznańskiego a Parkiem Staromiejskim. Po północnej stronie skrzyżowania z Ogrodową pojawi się przejazd rowerowy z sygnalizacją świetlną.

Przystanek autobusowy przy Zachodniej między Ogrodową a Legionów zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności (między innymi dzięki rowkowanym płytkom kierunkowym). Przewidziano zamontowanie stojaków rowerowych i dodatkowych koszy na odpady.

Zakończyły się prace związane z przebudową instalacji podziemnych. Na razie trwa kładzenie nowej nawierzchni bitumicznej. – Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu, przez cztery weekendy w sierpniu prowadziliśmy prace również w nocy. Teraz frezujemy nawierzchnię ulicy i z tego powodu musieliśmy zwęzić jezdnię. Zakładamy, że za 2-3 dni udostępnimy kierowcom dodatkowy pas ruchu – zapowiada kierownik robót drogowych w firmie IDS-BUD Adam Ditrich.

Prace trwają od dwóch miesięcy. W tym czasie – jak twierdzi wykonawca – udało się wykonać 40% nakładów finansowych. Koszt remontu odcinka Ogrodowa – Legionów to 4,61 mln zł, a Legionów – Próchnika – 6,66 mln zł.

Mimo wszystkich zaplanowanych zmian na Zachodniej nie dojdzie jednak do uspokojenia ruchu. Przebiegająca zaledwie kilkaset metrów od serca zabudowy śródmiejskiej, równoległa do deptakowej Piotrkowskiej ulica pozostanie dwupasmową „śródmiejską autostradą”. Zapewne stan ten nie ulegnie zmianie przynajmniej do czasu budowy wewnętrznej obwodnicy centrum Łodzi (ciąg Żeligowskiego – Karskiego).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź przebuduje ul. Wolborską i Podrzeczną

Przestrzeń

Łódź przebuduje ul. Wolborską i Podrzeczną

Redakcja 17 września 2020

Łódź: Jest już 18 woonerfów, kolejne trzy w budowie

Przestrzeń

Łódź: Jest już 18 woonerfów, kolejne trzy w budowie

Roman Czubiński 16 września 2020

Gdynia. Rozpoczął się remont ul. Arciszewskich

Przestrzeń

Gdynia. Rozpoczął się remont ul. Arciszewskich

Redakcja/inf. pras. 20 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5