Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Za miesiąc początek budowy podziemnego przystanku kolejowego Śródmieście [objazdy i zmiany]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
25-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Za miesiąc początek budowy podziemnego przystanku kolejowego Śródmieście [objazdy i zmiany]
wiz. PKP PLK
Pod koniec marca w centrum Łodzi rozpocznie się budowa najważniejszego przystanku na trasie kolejowego tunelu średnicowego. Pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych oraz kierowców czekają poważne utrudnienia. Tunel ma zostać oddany do użytku pod koniec przyszłego roku.

Budowa przystanku Łódź Śródmieście na trasie tunelu średnicowego rozpocznie się pod koniec marca. Zamknięta zostanie wtedy ul. Zielona między Wólczańską a Kościuszki. Pozostanie ona nieprzejezdna już do końca inwestycji, planowanego obecnie na grudzień 2022 r. Przestanie też być możliwy przejazd Wólczańską, która jednak zostanie ponownie otwarta szybciej – na przełomie roku bieżącego i przyszłego.

Prace przeniosą się wtedy na skrzyżowanie z Zachodnią i al. Kościuszki, których jezdnie – rzecz jasna – zostaną wówczas zamknięte. Przez cały czas możliwy ma być jednak przejazd biegnącą tamtędy najważniejszą miejską trasą tramwajową północ – południe, tzw. Łódzkim Tramwajem Regionalnym.

Korzystające z Zielonej linie tramwajowe zmienią swoje trasy. Linia 9 z Olechowa dojedzie tylko do dworca Łódź Fabryczna. 12 zostanie skierowana przez Pomorską, Plac Wolności (nota bene także przewidziany do przebudowy w najbliższych latach) i Legionów. Linię 13 zastąpią natomiast autobusy, omijające teren budowy sąsiednimi ulicami. Aby zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców, łódzki ZDiT zamierza wzmocnić linię 18 z Telefonicznej na Retkinię. Choć w pobliżu rozkopanego skrzyżowania znajduje się przystanek przesiadkowy nocnych linii autobusowych, w pierwszym etapie prac nie zostanie on przeniesiony. Bardziej szczegółowa organizacja ruchu nie została jeszcze zatwierdzona przez władze miasta i PKP PLK.

W kontekście nadchodzącej kumulacji utrudnień w różnych częściach miasta prezydent Łodzi mówi o „wielkim odliczaniu”. – Mamy 3 lata, by dokończyć rewitalizację, wybudować tunel [dla którego miasto nie jest oczywiście inwestorem – przyp. RC], przebudować wiadukty w południowej części miasta. Dokończymy remont Śmigłego Rydza, zmodernizujemy Legionów, Ogrodową, Obywatelską, Przybyszewskiego i Wojska Polskiego. To ostatnie tak duże inwestycje, ostatnie tak duże utrudnienia – przekonuje Zdanowska.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5