Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź z ofertami na tramwaj na Wojska Polskiego

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-04-07 15:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź z ofertami na tramwaj na Wojska Polskiego
mat. UM Łódź
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi otworzył oferty w przetargu na przebudowę nieczynnego torowiska tramwajowego wzdłuż Wojska Polskiego i Strykowskiej. Wystartowały cztery firmy i wszystkie oferty – jak w innych łódzkich przetargach – przewyższają budżet zamawiającego. Szansą na obniżenie wysokości cen będzie jednak aukcja elektroniczna.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa linii tramwajowej w ulicy Wojska Polskiego na odcinku od ul. Franciszkańskiej do ul. Strykowskiej wraz z przebudową układu drogowego i niezbędnej infrastruktury oraz budowa połączenia tramwajowego wzdłuż ul. Strykowskiej do przystanku ŁKA Łódź Marysin. Przetarg obejmuje też przebudowę sieci wodociągowej. Więcej o założeniach pisaliśmy tutaj. Dzisiaj (7 kwietnia) minął termin składania ofert.

Budżet na ten cel został określony na kwotę 90,554 mln zł brutto. Wpłynęły cztery oferty. Najtaniej prace jest w stanie wykonać Torpol, który proponuje 141,140 mln zł, w tym 137,639 mln zł na zadanie podstawowe. Strabag oferuje 170,232 mln zł, w tym 157,533 mln zł na zadanie podstawowe. Konsorcjum Mosty Łódź i Budomal – 178,363 mln zł, w tym 169,338 mln zł na zadanie podstawowe, Budimex – 241,782 mln zł brutto, w tym 231,217 mln zł na zadanie podstawowe.

O wyborze zdecydują cena (60%) i gwarancja (40%). Warto pamiętać, że ceny nie są jeszcze ostateczne, bo zamawiający przewiduje przeprowadzenie aukcji elektronicznej. Wykonawcy zaoferowali zrealizowanie zamówienia do końca maja 2023 r.

W kolejnym tygodniu przewidziano otwarcie ofert w drugim przetargu – na budowę odcinka trasy tramwajowej, który połączy przebudowywane torowisko w ul. Strykowskiej z przystankiem ŁKA Łódź – Marysin – z przebiegiem w tunelu pod ul. Inflancką. Jeśli tutaj oferty okażą się zbyt drogie, miasto uruchomi opcję w dzisiejszym przetargu, zakładającego realizację skromniejszego wariantu – z krańcówką po południowej stronie Inflanckiej, bez konieczności budowy tunelu. Wówczas trasę będzie mógł obsługiwać wyłącznie tabor dwukierunkowy. Schematy tutaj.

Trasa tramwajowa na Doły jest jedną z kilu w Łodzi, na których wstrzymano ruch z powodu złego stanu torowiska. Tramwaje nie jeżdżą tu od 2019 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Bardzo droga przebudowa zajezdni Chocianowice

Przestrzeń

Łódź: Bardzo droga przebudowa zajezdni Chocianowice

Witold Urbanowicz 23 marca 2021

Łódź unieważnia przetarg na Ogrodową i pętlę Północną

Przestrzeń

Łódź unieważnia przetarg na Ogrodową i pętlę Północną

Witold Urbanowicz 22 marca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5