Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Wyłom w integracji komunikacji miejskiej z koleją

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
25-01-2023
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Wyłom w integracji komunikacji miejskiej z koleją
fot. Kasper Fiszer
Posiadacze łódzkich biletów komunikacji miejskiej mogą przemieszczać się niemal wszystkimi pociągami przejeżdżającymi przez obszar administracyjny Łodzi. Od tej zasady jest jednak wyjątek. Samorząd nie planuje go przy tym likwidować.

Od kilku lat Łódź pozostaje krajowym liderem integracji komunikacji miejskiej z koleją. Na podstawie porozumień zawartych przez Urząd Miasta Łodzi bilety tramwajowo-autobusowe emitowane przez Zarząd Dróg i Transportu są uznawane we wszystkich pociągach uruchamianych przez obu przewoźników działających na zlecenie samorządu wojewódzkiego. Bez ograniczeń na obszarze miasta można więc przemieszczać się składami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Polregio.

Co więcej, ŁKA zawarła umowę z PKP Intercity, na podstawie której bilety spółki oraz bilety miejskie uprawniają do przejazdów pociągami dalekobieżnymi krajowego przewoźnika. W praktyce posiadacz biletu okresowego (ale także jednorazowego) może więc wsiadać do niemal każdego pociągu, jaki tylko przejeżdża przez łódzkie stacje, nie martwiąc się o dodatkowe opłaty. Od tej zasady jest jednak jeden wyjątek.

Koleje Wielkopolskie uruchamiają połączenia z Poznania do Łodzi od ponad dwóch lat, ale dopiero od miesiąca mają one charakter codzienny. Aktualnie kursy operatora uzupełniają utrzymywaną od dwóch dekad ofertę Polregio na tej samej trasie. Kursy obu przewoźników mogą być dla pasażera trudne do odróżnienia, bo w obu przypadkach obowiązuje ta sama taryfa kolejowa spółki Polregio. O ile jednak w kursach kategorii Regio bilety Urzędu Miasta Łodzi są honorowane, o tyle w KW już nie.

Oczywiście rola pojedynczej pary kursów KW w systemie transportowym Łodzi jest marginalna i pozostałaby taka nawet po potencjalnym wprowadzeniu honorowania biletów miejskich. Tym niemniej przypadek ten stanowi wyłom w szczelnym systemie integracji kolei z komunikacją miejską. – Połączenia KW zapewniają skomunikowanie Łodzi z Poznaniem, a nie pomiędzy dzielnicami, stąd nie widzimy obecnie potrzeby wprowadzenia honorowania – mówi jednak Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

Przedstawiciel samorządu podkreślił przy tym, że kolej stała się niezastąpiona w podróżach na dłuższe miejskie dystanse. Przewiduje on jednocześnie dalszy wzrost znaczenia przejazdów pociągami w związku z budową tunelu średnicowego pod łódzkim centrum. Porównał on powstające możliwości do tych, jakie dają systemy kolei miejskiej czy metra.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5