Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź wybrała projektanta dla zamkniętych torowisk na Legionów i Cmentarnej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-01-09 21:08
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź wybrała projektanta dla zamkniętych torowisk na Legionów i Cmentarnej
fot. Kasper Fiszer
Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla remontu, a właściwie odbudowy infrastruktury tramwajowej w ciągu ulic Legionów, Cmentarnej i Srebrzyńskiej, gdzie jesienią wstrzymano ruch. Komunikacja tramwajowa ma szansę wrócić w ciągu kilku lat.

Przedmiotem postępowania, prowadzonego przez Zarząd Inwestycji Miejskich, jest przygotowanie dokumentacji dla przebudowy ul. Legionów od pl. Wolności do Żeligowskiego oraz Cmentarnej od Legionów i Ogrodowej. Inwestycja obejmuje zarówno przebudowę jezdni, chodników, jak i torowiska tramwajowego. Przedsięwzięcie podzielone jest pięć zadań.

W postępowaniu na początku grudnia wpłynęły trzy oferty. Ostatecznie dzisiaj (9 stycznia) zamawiający rozstrzygnął postępowanie. Odrzucono najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 1,646 mln zł brutto, którą złożyła spółka Highway z Gdańska. Zwycięzcą zostało Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, które zaproponowało realizację zadania za 1,980 mln zł brutto.

Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację dokumentacji przeznaczono 12 miesięcy, a w ciągu do 48 miesięcy od zawarcia umowy – sprawowanie nadzoru nad realizacją prac budowlanych. Oznacza to – jeśli projektowanie i wybór wykonawcy prac budowlanych pójdą sprawnie – że tramwaje powinny wrócić do początku 2024 r.

Wcześniej Łódź organizowała dwa przetargi na projektuj i buduj. Zakończyły się one jednak fiaskiem z powodu bardzo drogich ofert. Ostatecznie miasto postanowiło rozdzielić projektowanie i budowę. Niestety, sama trasa tramwajowa nie doczekała nawet rozpoczęcia projektowych – na początku listopada został wstrzymany ruch na odcinku od Gdańskiej do Zielonej i pętli Koziny z powodu złego stanu infrastruktury. Ostatnio fizycznie odcięto trasę od reszty sieci. To jedna z kilku tras, jakie w zeszłym roku wyłączono w Łodzi z ruchu z uwagi na zły stan infrastruktury.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]

Komunikacja

MPK Łódź: Prezentacja technicznej „bulwy” [zdjęcia]

Roman Czubiński 09 stycznia 2020

MPK Łódź: Pierwsza techniczna „bulwa”

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza techniczna „bulwa”

Roman Czubiński 25 grudnia 2019

Łódź: Czy miasto chce wznowić ruch na Śląskiej?

Komunikacja

Łódź: Czy miasto chce wznowić ruch na Śląskiej?

Kasper Fiszer 27 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5