Przedmiotem zamówienia jest przebudowa układu drogowego ul. Legionów na odcinku od pl. Wolności do ul. Żeligowskiego oraz ul. Cmentarnej na odcinku od ul. Legionów do ul. Ogrodowej, wraz z infrastrukturą techniczną i meblami miejskimi oraz przebudowa ulicy Cmentarnej w śladzie planowanego przedłużenia ul. Karskiego. Więcej o założeniach pisaliśmy
tutaj.
Zamówienie jest podzielone na trzy części. Część I obejmuje odcinek Legionów od pl. Wolności do Gdańskiej. Przedmiotem części II jest odcinek ulicy od Gdańskiej do Żeligowskiego, a III – ulicy Cmentarnej. Budżet na ten cel został określony na łączną kwotę 49,1 mln zł – 14,3 mln zł na część I, 22,1 mln zł na część II i 12,7 mln zł na część III. Teraz wybór musi się uprawomocnić. Zamówienia mają zostać wykonane do końca sierpnia 2023 r.
Oferty
poznaliśmy w lutym. Wszystkie propozycje przewyższały sporo zaplanowany budżet. Nie zmieniła też tego późniejsza aukcja elektroniczna. Zarząd Inwestycji Miejskich nie wykluczał, że w tej sytuacji może zostać okrojony zakres inwestycji. Ostatecznie w piątek 3 czerwca został wybrany wykonawca – dla wszystkich części jest to konsorcjum firm Balzola Polska i Lantania. Wykonawca zaproponował 50 mln zł dla części I, 40,2 mln zł dla części II i 26,4 mln zł dla części III.
mat. ZIM Łódź
Tramwaje
zniknęły z ul. Legionów od Gdańskiej do Zielonej oraz z ul. Cmentarnej i Srebrzyńskiej od Legionów do pętli Koziny jesienią 2019 r. z powodu złego stanu infrastruktury. Zakres prac nie obejmuje całości wyłączonych z ruchu tras. Postępowaniem nie są objęte torowiska znajdujące się poza jezdnią: na 700-metrowym odcinku Legionów od Żeligowskiego do Zielonej oraz 1-kilometrowym odcinku Ogrodowej i Srebrzyńskiej od Cmentarnej do pętli Koziny. Torowiska te są obecnie rozjeżdżone przez parkujące samochody i podlegają szybkiej degradacji. Bez stosownych napraw powrót tramwajów nie będzie możliwy.