Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Wrzesień nie przyniósł normalności w rozkładach jazdy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
21-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Wrzesień nie przyniósł normalności w rozkładach jazdy
fot. Zyxist lic. CC0Tramwaj w Łodzi
Wrześniowy pakiet zmian w funkcjonowaniu łódzkiej komunikacji miejskiej nie przyniósł przełomu w zakresie częstotliwości kursowania tramwajów i autobusów. Pomimo powrotu dzieci do szkół na większość tras nie wrócił standardowy 12-minutowy takt. Przemieszczanie się po mieście jest więc znacznie mniej wygodne niż przed wybuchem pandemii koronawirusa.

Wraz z początkiem września rozpoczął się normalny rok szkolny. Duża część firm przynajmniej w pewnej mierze powróciła do pracy w systemie stacjonarnym. Życie społeczne toczy się względnie zwyczajnym trybem. Pomimo występowania zakażeń koronawirusem rzeczywistość mocno przypomina tę sprzed pandemii, ale nie w zakresie rozkładów jazdy komunikacji miejskiej.

Transport zbiorowy osłabiony przez koronawirus

Do marca 2020 r. główne łódzkie linie tramwajowe i autobusowe kursowały z częstotliwością bazową 12 minut. Już ta uznawana była za nieco obniżoną względem stanu optymalnego: w 2017 r., gdy weszła w życie duża reforma siatki połączeń, samorząd wskazywał na perspektywę podniesienia taktu do 10 minut, jeśli poprawią się warunki finansowe. Półtora roku temu odjazdy zostały jednak rozrzedzone i obecnie realizowane są raz na 15 minut z dogęszczniami na wybranych trasach w godzinach ścisłego szczytu przewozowego.

Wiele miast po wyjściu z tzw. trzeciej fali pandemii przywróciło standardowe rozkłady jazdy. W części kursy wręcz dogęszczono, by uniknąć tłoku w pojazdach. Inaczej jest w Łodzi: tu podstawowego 12-minutowego taktu nie wprowadzono ani przed wakacjami, ani po nich, gdy zwyczajowo liczba kursów jest zwiększana. 1 września wprowadzone zostało kilka zmian organizacyjnych, jednak większość z nich ma charakter raczej kosmetyczny, a nie systemowy.

Dłuższe oczekiwanie na przystankach, ale i więcej przesiadek

Zarząd Dróg i Transportu UMŁ ne udzielił nam komentarza na temat swojej decyzhji. Trudno jednak przypuszczać, by kursowanie większości połączeń raz na kwadrans sprzyjało budowaniu silnej pozycji komunikacji miejskiej w systemie transportowym miasta. Z naszych obserwacji wynika przy tym, że w godzinach szczytu przynajmniej na części tras w pojazdach panuje spory tłok. W erze wciąż trwającej pandemii wydaje się to zjawiskiem niepożądanym.

Warto dodać, że sytuacja łódzkich pasażerów jest tym trudniejsza, że na spadek częstotliwości nakłada się zawieszenie ruchu na całym szeregu odcinków sieci tramwajowej związane z ich stanem technicznym. W efekcjie podróż, którą przed zawieszeniami można było odbyć bezpośrednio, teraz często wiąże się z koniecznością przesiadek.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5