Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź wprowadza cięcia w rozkładach. Brakuje kierowców

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-11-27 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź wprowadza cięcia w rozkładach. Brakuje kierowców
Fot. Kasper FiszerTramwaje w Łodzi
Od początku grudnia na łódzkie ulice wyjedzie mniej autobusów i tramwajów niż obecnie, i to pomimo ograniczenia bazowej częstotliwości kursów z 12 do 15 minut. Z mapy komunikacyjnej miasta znikną linie 16, 96A, 96B i N4B. Urząd Miasta Łodzi tłumaczy to spadkiem zainteresowania mieszkańców, ale i problemami z dostępnością kierowców.

MPK-Łódź poinformowało dziś na swoich stronach o pewnych zmianach w organizacji komunikacji miejskiej, jakie mają wejść w życie 1 grudnia. Część z nich oznacza istotne cięcia w ofercie. Z mapy komunikacyjnej aglomeracji zniknie bowiem jedna linia tramwajowa, nie będą funkcjonować też dwa osobne warianty magistralnej linii autobusowej, a w nocy nie zostanie uruchomiona jedna linia podmiejska.

Odwrócenie zmian z października

Wprowadzenie ograniczeń potwierdził łódzki samorząd. – Od 1 grudnia zawieszone zostanie kursowanie linii tramwajowej nr 16 – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Mowa tu o szczytowej linii zapewniającej połączenie osiedla Teofilów z kampusem Politechniki Łódzkiej i z dzielnicą Górna z pominięciem ścisłego centrum. Jej obsługa została wznowiona w październiku tego roku po kilkumiesięcznej przerwie. Połączenie funkcjonowało z niską, bo zaledwie półgodzinną częstotliwością.

– Pojawią się też zmiany na linii 96 – zapowiada nasz rozmówca. Zlikwidowane zostaną warianty 96A i 96B, a wszystkie kursy wykonywane będą na nieco różniącej się trasie 96C. Oznacza to znaczący spadek częstotliwości: połączenie będzie funkcjonować w 15-minutowym takcie, podczas gdy dotychczas sumaryczna częstotliwość w dni robocze wynosiła 7,5 minuty. – W godzinach dojazdów do pracy na poranną zmianę kursy będą odbywać się co ok. 10 minut – zastrzega przedstawiciel ZDiT. Również w tym przypadku korekty oznaczają odwrót od rozszerzenia oferty sprzed dwóch miesięcy.

Sytuacja kadrowa pokłosiem trwającej epidemii

Jak usłyszeliśmy w magistracie, cięcia wynikają ze spadku liczby podróżnych, ale nie jest to jedyny powód ich wprowadzenia. W grę ma wchodzić bowiem także kwestia dostępności kierowców. – To pokłosie obecnej sytuacji epidemicznej – oceniają służby prasowe Urzędu Miasta Łodzi. – Oczywiście linie wrócą na swoje trasy, jeśli będzie taka potrzeba – zaznacza Tomasz Andrzejewski.

Nieco inaczej sytuacja kształtuje się w przypadku weekendowego połączenia nocnego N4B do Pabianic. – Ta linia przestanie kursować na wniosek Pabianic – informuje nas rzecznik Zarządu Dróg i Transportu. Zapewnia, że kursy wykonywane będą na skróconej trasie w granicach Łodzi jako N4A.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5