Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Wojska Polskiego gotowa w 30%. Koniec za ponad rok

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-10-2022
Ostatnia modyfikacja:
23-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Wojska Polskiego gotowa w 30%. Koniec za ponad rok
fot. Roman Czubiński
Na ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej powstają pierwsze warstwy nowego torowiska tramwajowego. Tramwaje ponownie dojadą jednak na Doły o kilka miesięcy później, niż planowano – pod koniec przyszłego roku.

Od podpisania umowy z Torpolem na modernizację linii tramwajowej na Doły upłynął prawie rok. Prace budowlane rozpoczęły się w grudniu. Według łódzkiego Zarządu Inwestycji Miejskich zaawansowanie prac modernizacyjnych przekroczyło w tym czasie 30%. Na całej długości linii rozebrano stare torowisko wraz z podbudową. Na jego miejscu ułożono pierwsze warstwy nowego podłoża. Wzdłuż Strykowskiej wykonano fundamenty pod nowe słupy trakcyjne. Na pozostałych odcinkach ułożono kable trakcyjne. Oprócz tego wyremontowano budynek podstacji trakcyjnej przy ul. Smugowej.

W kolejnych miejscach rozebrano jezdnię i chodniki, wykonano też korytowanie pod nową jezdnię. Gotowe są nowe linie kablowe i kanały technologiczne, kanalizacja ogólnospławna i odwodnienie. Powstały – między innymi – dwa wyloty odprowadzające deszczówkę do pobliskiego kanału rzeki Łódki.

Plany na kolejny miesiąc to kontynuacja prac rozbiórkowych na torowisku i budowy podłoża torowiska. Wykonawca zamierza też rozpocząć wylewanie belek żelbetowych pod wydzielonym torowiskiem. W pobliżu skrzyżowań z Źródłową, Marynarską, Oblęgorską i Głowackiego zacznie powstawać konstrukcja jezdni. Pracownicy Torpolu będą też budowali kolejne odcinki kanalizacji deszczowej, odwodnienia i magistrali wodociągowej w rejonie ul. Pankiewicza.

Wszystkie prace – przebudowa torowiska i przystanków, oświetlenia i sygnalizacji, jezdni i chodników oraz nasadzenia zieleni – mają zakończyć się pod koniec 2023 r., o ok. pół roku później, niż planowano pierwotnie. Jako główną przyczynę inwestor i wykonawca podają liczne kolizje z instalacjami podziemnymi, których rzeczywisty przebieg nie był zaznaczony na dostępnych planach. Inwestycja kosztuje ok. 134 mln zł. Blisko połowa tej kwoty (65 mln zł) to dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

FENIKS: 2 mld euro na transport w polskich miastach

Przestrzeń

FENIKS: 2 mld euro na transport w polskich miastach

Witold Urbanowicz 11 października 2022

CUPT: Ruszył nabór projektów na zakup autobusów, tramwajów i trolejbusów

Prawo & Finanse

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

FENIKS: 2 mld euro na transport w polskich miastach

Przestrzeń

FENIKS: 2 mld euro na transport w polskich miastach

Witold Urbanowicz 11 października 2022

CUPT: Ruszył nabór projektów na zakup autobusów, tramwajów i trolejbusów

Prawo & Finanse

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Komunikacja

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5