Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tunel w Łodzi: Wiosną duże zmiany w centrum. Ruch na Kościuszki będzie zachowany

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-02-23 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tunel w Łodzi: Wiosną duże zmiany w centrum. Ruch na Kościuszki będzie zachowany
fot. Kasper FiszerTramwaj na ul. Zielonej
Niebawem zamknięta ma zostać ul. Zielona w ścisłym centrum Łodzi. Zacznie się bowiem budowa podziemnej stacji kolejowej. Spowoduje to duże zmiany w komunikacji miejskiej.

– Wiosną mają wystartować prace przy budowie stacji Centrum w łódzkim tunelu średnicowym – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Samorząd przygotowuje się więc do wprowadzenia dużych zmian w komunikacji miejskiej związanych z zamknięciem odcinków ulic na powierzchni. Wciąż trwają uzgodnienia z zarządcą infrastruktury kolejowej, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi.

ŁTR pozostanie przejezdny

Na razie trudno więc mówić o szczegółowych rozwiązaniach. – Chcemy informować o zmianach całościowo – stwierdza nasz rozmówca i zapowiada, że niebawem ZDiT zaprezentuje układ tras. Stanie się to jednak po zakończeniu uzgodnień ze spółką kolejową. Nie ma więc póki co mowy o żadnych konkretnych datach wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji.

Znamy już jednak zarys utrudnień, z jakimi muszą liczyć się pasażerowie: zamknięta zostanie ul. Zielona. – Co do zasady ruch tramwajów po al. Kościuszki będzie utrzymany – zapowiada przedstawiciel ZDiT. To bardzo ważna deklaracja, bo oznacza, że bez większych przeszkód będzie można korzystać z tzw. trasy ŁTR, najważniejszego w mieście ciągu biegnącego z północy na południe Łodzi, który przecina całe centrum.

Konsultacje dla mieszkańców Konstantynowa

Wstrzymane będzie natomiast kursowanie tramwajów po ulicy biegnącej do wspomnianego ŁTR prostopadle. Obecnie kursują tamtędy trzy ważne linie: 9, 12 i 13. Na objazdy muszą więc przygotować się m.in. dojeżdżający do Śródmieścia z Widzewa, Stoków, Retkini czy Teofilowa. Przypomnijmy, że od dłuższego czasu w związku ze złym stanem technicznym torów nieczynny pozostaje fragment równoległego ciągu w ul. Legionów.

– Zmiany pośrednio oddziałują też na pasażerów linii 43 z Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska – zauważa Tomasz Andrzejewski. Choć autobusy kursujące w zamian za zawieszone połączenie tramwajowe nie dojeżdżają w rejon budowy stacji Centrum, ich trasa została ułożona tak, by zapewnić dogodne przesiadki na tramwaje dowożące w to miejsce. Łódź wraz z Konstantynowem prowadzą więc obecnie konsultacje z mieszkańcami, które mają pomóc ustalić nowy przebieg trasy, który zapewni dogodne skomunikowania.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Jaki będzie nowy Rower Publiczny?

Mobilność

Łódź: Jaki będzie nowy Rower Publiczny?

Roman Czubiński 21 lutego 2021

Łódź: Koniec remontu Kopcińskiego – Narutowicza

Komunikacja

Łódź: Koniec remontu Kopcińskiego – Narutowicza

Roman Czubiński 03 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5