Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Więcej połączeń do Konstantynowa

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-01-13 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Więcej połączeń do Konstantynowa
fot. Kasper FiszerTramwaj na podmiejskiej linii 9
Za trzy miesiące zmieni się układ tras łączących Łódź z satelickim Konstantynowem. Więzi między miastami będą silniejsze, bo powstanie nowa linia autobusowa, a tramwajów będzie nieco więcej. Bez przesiadki nie dojedziemy jednak np. z Lutomierska w rejon kampusu Uniwersytetu Łódzkiego.

Władze Konstantynowa Łódzkiego i Łodzi zapowiadają zmiany w komunikacji podmiejskiej łączącej stolicę regionu z ośrodkiem satelickim. Większość nowości należy ocenić jako pozytywne. Przybyć ma bowiem zarówno połączeń tramwajowych, jak i autobusowych. Skrócona na odcinku łódzkim zostanie natomiast trasa międzygminnego 43 z Lutomierska.

Zasięg łódzkiej komunikacji się zwiększy

Najważniejszym uzupełnieniem dzisiejszego układu komunikacyjnego ma być nowe połączenie autobusowe z Konstantynowa na nieodległe łódzkie osiedle Retkinia. Na razie nie wybrano dla niego jeszcze numeru, ale dziś zaprezentowano szczegółowy przebieg trasy i ramowy rozkład jazdy. Autobusy pojadą w Łodzi z pętli autobusowo-tramwajowej Wyszyńskiego aleją Wyszyńskiego i ulicami Maratońską i Sanitariuszek, a w Konstantynowie – Kolejową, 1 maja i Kilińskiego do krańca na pl. Wolności, skąd wyjadą po ul. Jana Pawła II.

Dzięki temu mieszkańcy Konstantynowa uzyskają dogodne połączenie z najbliższą im geograficznie częścią Łodzi. Choć pełni ona głównie rolę miejskiej sypialni, na jej obrzeżach powstało w ostatnich latach duże centrum przemysłowe. Należy także docenić, że zakończenie trasy na pętli skupiającej wiele miejskich linii tramwajowych i autobusowych znacznie ułatwi dojazd np. w okolice dworca Łódź Kaliska. Zaplanowano 10 par kursów na dobę. Obsłużą one obszar częściowo pozbawiony dziś regularnej komunikacji miejskiej.

Tramwajów więcej, ale częściowo na krótszej trasie

Jak poinformował na swoich stronach internetowych Urząd Miejski Konstantynowa Łódzkiego, o pięć zwiększy się liczba kursów podstawowej linii tramwajowej 9. To istotna zmiana, bo oznacza rozszerzenie oferty o około jedną piątą. Na niezmienionych zasadach funkcjonować będzie natomiast weekendowe połączenie nocne. – Obecnie nie są planowane zmiany w funkcjonowaniu tramwajowej linii N9 – zapewnia Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi (ZDiT na podstawie umowy międzygminnej jest organizatorem komunikacji także na terenie podłódzkich gmin).

Pewnym utrudnieniem dla podróżnych będzie natomiast zmiana trasy linii 43 Lutomiersk – Konstantynów – Łódź. Dziś przecina ona niemal całą Łódź i kończy się na pętli Telefoniczna przy zajezdni tramwajowej, obsługując po drodze ul. Pomorską, przy której działa kilka szkół średnich i Uniwersytet Łódzki. Niebawem ma urywać się na skraju centrum – tramwaje dojadą do przecięcia z tzw. trasą ŁTR, najważniejszym ciągiem północ – południe, a następnie skierowane zostaną na wykorzystywaną od lat jedynie awaryjnie pętlę Północna.

Zmian w stolicy regionu będzie więcej

Dawniej nazywana była ona Dworcem Tramwajów Podmiejskich, bo była łódzkim krańcem dla szeregu linii wychodzących za Łódź. Były to 43 i 43bis do Lutomierska i Konstantynowa Łódzkiego, 44 do Aleksandrowa Łódzkiego (zlikwidowana), 45 do Zgierza wraz z jej nocnym wariantem 101 oraz 46 do Ozorkowa (wszystkie przekształcone). Pozostałe połączenia nie zostaną skierowane ponownie na dawny dworzec.

– Zmiana trasy linii 43 wynika z całościowego podejścia do siatki połączeń transportowych, która została dziś zaprezentowana i przewiduje poszczególne zmiany w układzie tras – tłumaczy Tomasz Andrzejewski. – Nowa siatka połączeń ma zostać wprowadzona 2 kwietnia – zapowiada. Również wtedy wejdą w życie niemal wszystkie opisane powyżej zmiany. Prawdopodobnie wcześniej zwiększona zostanie częstotliwość linii nr 9, a od kwietnia ma ona zostać przekształcona w wariant 43A (również kierowane na Północną). Korekta przebiegu nie rozwiązuje natomiast problemu złego stanu technicznego połączenia na odcinku lutomierskim.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Nowa siatka linii autobusowych i tramwajowych

Komunikacja

Łódź: Nowa siatka linii autobusowych i tramwajowych

Roman Czubiński 12 stycznia 2017

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Komunikacja

Łódź: Bilet na karcie płatniczej jesienią

Kasper Fiszer 13 stycznia 2017

Łódź: KORO zostaje na linii 58. Na jak długo?

Komunikacja

Łódź: KORO zostaje na linii 58. Na jak długo?

Roman Czubiński 02 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5