Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Więcej NF6D na razie nie będzie

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-11-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Więcej NF6D na razie nie będzie
fot. Kasper Fiszer
Jedną z najważniejszych zalet sprowadzonych do Łodzi używanych wagonów NF6D jest ich dwukierunkowość. Ich zakup okazał się kluczowy m.in. dla zachowania komunikacji w ciągu ul. Warszawskiej. W najbliższym czasie łódzki przewoźnik nie będzie jednak szukać możliwości zakupu kolejnych egzeplarzy.

Łódzkie MPK, które przez lata podchodziło ze sporą rezerwą do pomysłów zakupu wagonów używanych, obecnie ma w swojej flocie sporo pojazdów, które wcześniej eksploatowane były w innych miastach. Część takich wagonów spółka przejęła z likwidowanych przedsiębiorstw Międzygminna Komunikacja Tramwajowa i Tramwaje Podmiejskie. Część – typy M8C, częściowo GT8N i NF6D – sprowadziło już samo MPK.

Na razie bez planów zakupowych

Spółka właśnie zapowiedziała jednak plany kasacji części wagonów z bogatą historią. Mowa tu o typach M6S (przejętych od MKT) i być może o GT6 (z przeszłością zarówno w MKT, jak i w TP). Czy zostaną one zastąpione innymi pojazdami zza zachodniej granicy, ale już nowszej generacji? Wszystko wskazuje na to, że tak się nie stanie.

Spytaliśmy bowiem miejskiego przewoźnika, czy ten planuje sprowadzenie do Łodzi kolejnych wagonów NF6D lub podobnych. Być może niebawem takich pojazdów będą pozbywać się przedsiębiorstwa z Halle czy Erfurtu. – W nabliższym czasie nie zamierzamy kupować wagonów od przewoźników z tych miast – poinformowała nas jednak Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.

Wciąż mało wagonów dwukierunkowych

Warto w tym miejscu podkreślić większą niż pierwotnie zakładano rolę wagonów NF6D w obsłudze łódzkiej komunikacji. Po zawieszeniu kursowania linii 3 na końcowym odcinku trasy w ul. Warszawskiej tramwaje nie mogą już zawracać na pętli. Tymczasowy rozjazd przy ul. Skrzydlatej pozwolił jednak zachować możliwość obsługi połączenia przy pomocy wagonów dwukierunkowych. Kursują tam właśnie wagony NF6D sprowadzone z Bochum.

Dwukierunkowe są jednak także przeznaczone do kasacji M6S. O dużym zapotrzebowaniu na wozy z dwiema kabinami sterowniczymi świadczy fakt, że linię 3 skrócono także z drugiej strony, by zredukować liczbę niezbędnych do jej obsługi pojazdów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Kolejne dostawy NF6D

Komunikacja

Łódź: Kolejne dostawy NF6D

Kasper Fiszer 01 kwietnia 2019

Łódź: Pełna modernizacja NF6D jeszcze w tym roku

Komunikacja

Łódź: Pełna modernizacja NF6D jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 21 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5