Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Więcej inwestycji rowerowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Więcej inwestycji rowerowych
fot. Roman CzubińskiDroga rowerowa w Łodzi
Dzięki ostatnim poprawkom do budżetu Łodzi miasto przeznaczy na inwestycje rowerowe przeszło dwukrotnie więcej środków, niż planowano. Pozwoli to na zaprojektowanie i budowę dwóch nowych dróg rowerowych, spinających sieć na południu i zachodzie miasta.

Nie tylko inwestycje...

Na infrastrukturę rowerową zostanie przeznaczonych ponad 10,5 mln zamiast pierwotnie przewidzianych 5 mln zł. – W pierwszym kwartale z reguły podsumowuje się wydatki i wpływy z ubiegłego roku, stąd często pojawiają się wolne środki. Dzięki lobbowaniu i naciskom udało się doprowadzić do wykorzystania ich na zwiększenie budżetu rowerowego, wcześniej krytykowanego jako zbyt niski – tłumaczy przewodniczący Doraźnej Komisji ds. Transportu łódzkiej Rady Miejskiej Bartosz Domaszewicz. Pozwoli to zarówno na przystąpienie do dużych inwestycji infrastrukturalnych, jak i do mniejszych, ale również poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy rowerem.

Jedna z dwóch sztandarowych, nadprogramowych inwestycji to droga rowerowa wzdłuż al. Bandurskiego, łączącej największe łódzkie osiedle mieszkaniowe z okolicami dworca Łódź Kaliska i z dalszymi drogami w kierunku centrum. Zostanie ona podpięta do istniejącego ciągu przy hali sportowo-widowiskowej Atlas Arena, na zachód od stacji.

Drugim dużym przedsięwzięciem będzie trasa wzdłuż ul. Paderewskiego, która połączy drogi przy Rzgowskiej i Pabianickiej, dotychczas pozbawione połączenia z główną siecią łódzkich dróg rowerowych. Co ważne, przy okazji budowy dróg rowerowych będą przebudowywane także chodniki, dzięki czemu na inwestycjach skorzystają też piesi.

...ale i projekty

– Przygotujemy też kolejne projekty do realizacji w latach następnych, wśród nich projekt drogi rowerowej wzdłuż Zgierskiej i Zachodniej od Pojezierskiej do Nowomiejskiej. Wracamy do cyklu, w którym w jednym roku przygotowujemy projekty, a w kolejnym je realizujemy – dodaje B. Domaszewicz. Zmiana ta szczególnie ucieszyła łódzkie środowiska rowerowe. – Wadą planowania inwestycji w latach minionych było ogłaszanie przetargów na początku roku, wykonawcę wyłaniano w jego połowie, a budowę drogi rowerowej kończono dopiero w ostatnich miesiącach, przez co wielu rowerzystów nie mogło początkowo z niej korzystać. Dobrze, że władze miasta zrywają z tym trybem – ocenia prezes Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Hubert Barański.

Trzeba się policzyć

Wśród tzw. małych udogodnień dla rowerzystów znajdą się np. sierżanty i inne elementy oznakowania poziomego, podjazdy czy podpórki na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną. Na łódzkich ulicach pojawi się też niespotykana dotąd liczba elektronicznych liczydeł rowerowych. – Będzie ich 9. Zostaną zlokalizowane w miejscach, w których zbiera się ruch rowerowy np. z różnych osiedli. Głównym punktem będzie plac przed Urzędem Marszałkowskim – zapowiada Tomasz Andrzejewski z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu.

Rola liczydeł to nie tylko pokazywanie, ilu rowerzystów przejeżdża w danym miejscu po danej drodze. – Ze względu na swoją specyfikę ruch rowerowy nie tworzy korków, stąd popularne przekonanie, że z infrastruktury rowerowej nikt nie korzysta i nie warto jej budować. Tymczasem pierwsze elektroniczne liczydło, które stało przed przebudową Trasy W-Z przy al. Mickiewicza między Piotrkowską a al. Kościuszki, pokazywało ruch rzędu kilku tysięcy rowerzystów dziennie! – tłumaczy H. Barański. – Żeby się z nami liczono, musimy się najpierw policzyć. To urządzenie pomaga też obalić stereotyp, według którego rowerem jeździ się tylko w weekendy i w celach rekreacyjnych. Można poza tym wykorzystać jego wskazania w badaniach ruchu rowerowego: jego głównych kierunków, godzin szczytu itp. – dodaje.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

Mobilność

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

UM Wrocław 20 listopada 2024

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

Mobilność

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

UM Poznań 20 sierpnia 2024

Kraków ma zespół do rozwoju infrastruktury rowerowej

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

Mobilność

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

UM Wrocław 20 listopada 2024

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

Mobilność

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

UM Poznań 20 sierpnia 2024

Kraków ma zespół do rozwoju infrastruktury rowerowej

Mobilność

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij