Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Wiadukt Przybyszewskiego znika w oczach

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2022-01-22 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Wiadukt Przybyszewskiego znika w oczach
fot. Urząd Miasta Łodzi
Trwa rozbiórka wiaduktu ul. Przybyszewskiego nad torami kolejowymi. Władze miasta zapewniają, że napięty harmonogram jest na razie realizowany bez opóźnień. Do końca przyszłego roku w miejsce starych, sypiących się przepraw mają powstać nowe wraz ze zintegrowanymi przystankami autobusowo-tramwajowymi.

Z powierzchni Ziemi zniknęły już dwa przęsła z siedmiu wraz z podporami i fundamentami. Jak informują władze Łodzi, po dwóch miesiącach od rozpoczęcia rozbiórki północny wiadukt jest wyburzony już w 35%. Należy jednak pamiętać, że prace rozbiórkowe są mniej wrażliwe na warunki pogodowe, niż roboty budowlane. – Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem – zapewnia pierwszy wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik.

Wykonawca – Intercor – pracuje od rana do późnego wieczora. Zanim pracownicy przystąpią do wyburzania przęseł przerzuconych nad torami linii kolejowej 540, konieczne będzie ukończenie podparć tymczasowych – ich budowa już się rozpoczęła. Następnie rozpocznie się cięcie belek konstrukcyjnych – podłużne, a potem poprzeczne. Demontaż samych belek przy pomocy dźwigu będzie prowadzony w porze nocnej. Rozbiórka wiaduktu nad torami kolejowymi ma nastąpić na przełomie stycznia i lutego.

– Prace wyburzeniowe planujemy zakończyć w marcu, wówczas zaczniemy odbudowywać północny wiadukt, co zakończy się jesienią tego roku – zapowiada dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszka Kowalewska-Wójcik. Ciężki sprzęt wyburzeniowy zostanie wtedy przeniesiony na drugą stronę torów, gdzie zacznie pracę przy rozbiórce wiaduktu południowego.

Inwestycja o wartości niemal 87 mln zł ma zostać ukończona do grudnia przyszłego roku – to konieczny warunek rozliczenia pozyskanych na nią funduszy z Unii Europejskiej. Po jej zakończeniu do dyspozycji łodzian będą nowe wiadukty o trzech nitkach. Północna i południowa będą miały po trzy pasy ruchu dla samochodów, na środkowej znajdzie się zaś pas autobusowo-tramwajowy. Po planowanej budowie przystanku kolejowego Łódź Zarzew wiadukt stanie się częścią tramwajowo-autobusowo-kolejowego węzła komunikacyjnego z parkingami „Parkuj i Jedź”, które mają powstać przy ul. Papierniczej i Niciarnianej.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Autobusy pojadą po wiadukcie na TAT w 2022 roku

Przestrzeń

Autobusy pojadą po wiadukcie na TAT w 2022 roku

Jakub Rösler 11 października 2021

Łódź: Jest umowa w sprawie wiaduktów na Przybyszewskiego

Komunikacja

Łódź: Jest umowa w sprawie wiaduktów na Przybyszewskiego

Roman Czubiński 03 października 2021

Łódź: Przebudowa Przybyszewskiego z pomocą marszałka

Prawo & Finanse

Łódź: Przebudowa Przybyszewskiego z pomocą marszałka

Roman Czubiński 24 lipca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5