Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Wakacyjna wymiana torów na Narutowicza

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-05-28 12:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Wakacyjna wymiana torów na Narutowicza
Zatrzymanie na ul. Narutowiczafot. Roman Czubiński
W najbliższy piątek rozpocznie się wakacyjny remont kolejnego fragmentu łódzkiej sieci tramwajowej. Końcowy odcinek ul. Narutowicza odgrywa ważną rolę nie tylko w ruchu liniowym, ale także przy wyjazdach z zajezdni Telefoniczna. Pod wieloma względami przedsięwzięcie będzie przypominało ubiegłoroczną wymianę torowiska w ul. Gdańskiej.

Remontowany odcinek jest ograniczony ulicą Kopcińskiego i pętlą Radiostacja. Zakres prac będzie podobny do ubiegłorocznego remontu ul. Gdańskiej. Stare elementy torowiska w płycie węgierskiej zostaną wymienione na nowe. Pozwoli to rozwiązać problem wybrzuszania się szyn przy wysokich temperaturach. Przy okazji wymiany doczeka się nawierzchnia jezdni. Kolejną analogię stanowi fakt, że wykonawcą prac będzie Zakład Torów i Sieci łódzkiego MPK.

Na czas robót będą musiały zostać zmienione trasy linii tramwajowych 12 i 18 oraz autobusowych 58 i nocnej N7 w obu wariantach. Linia 12 od dworca Łódź Fabryczna pojedzie do pętli przy zajezdni Telefoniczna ul. Kilińskiego i Pomorską. Niestety, układ przebudowanego w 2007 r. skrzyżowania Kilińskiego i Pomorskiej (tylko pojedynczy łuk w relacji południe – wschód) powoduje, że jadąc w stronę Retkini, tramwaje będą musiały nadkładać drogi do Placu Wolności, na którym zawrócą, by dojechać z powrotem do Kilińskiego i dopiero wtedy skręcić w kierunku dworca. W przypadku linii 18 warto zwrócić uwagę na to, że po raz pierwszy do zorganizowania planowego objazdu zostanie wykorzystana możliwość zawracania na pętli ulicznej przy dworcu Łódź Fabryczna.

MPK planuje zakończyć prace do czasu rozpoczęcia roku akademickiego (linia 12 odgrywa ważną rolę w obsłudze kampusu Uniwersytetu Łódzkiego). Jak najszybsze zakończenie remontu byłoby wskazane także z innego powodu: Narutowicza jest jedną z dwóch tras prowadzących do największej łódzkiej zajezdni tramwajowej. Na czas jej wyłączenia z ruchu wszystkie wyjazdy i zjazdy będą musiały odbywać się przez Pomorską – a jej drożność, mimo przeprowadzonej w ubiegłym roku częściowej przebudowy Ronda Solidarności, pozostawia wciąż wiele do życzenia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: To nie koniec serii M8C i M6S

Komunikacja

Łódź: To nie koniec serii M8C i M6S

Kasper Fiszer 22 maja 2018

Gmina Zgierz nie odtworzy skradzionej sieci trakcyjnej

Komunikacja

Gmina Zgierz nie odtworzy skradzionej sieci trakcyjnej

Kasper Fiszer 18 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5