W modernizowanej łódzkiej zajezdni autobusowej trwa stawianie budynku zaplecza technicznego i budynku administracyjnego. Po zakończeniu przebudowy, która obejmie wszystkie elementy infrastruktury zajezdni, warunki pracy w obiekcie mają ulec zdecydowanej poprawie. Według łódzkiego MPK wszystkie prace odbywają się zgodnie z planem.
Według inwestora i wykonawcy
po blisko 5 miesiącach od rozpoczęcia wykonano już 16% zaplanowanych prac. Na dawnym placu postojowym stanęła zasadnicza część szkieletu nowej hali serwisowej. Widać też mury jednopiętrowego budynku socjalno-biurowego. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu prac, bo przebiegają one zgodnie z harmonogramem – deklaruje dyrektor ds. inwestycji strategicznych w MPK Iwona Zatorska – Sytyk.
W grudniu obiekt ma otrzymać dach. Potem przez pół roku będzie trwał montaż instalacji, wykańczanie i wyposażanie hali. Przed ostatecznym rozpoczęciem normalnej eksploatacji zainstalowane urządzenia będą musiały zostać poddane próbom. W budynku na 25 stanowiskach będą odbywały się przeglądy, naprawy i mycie autobusów (dwa ze stanowisk będą przeznaczone dla myjni automatycznej). Znajdą tam się także warsztaty, magazyny, dyspozytornia, biura oraz pomieszczenia socjalne dla kierowców. Całości dopełni stacja kontroli pojazdów oraz część administracyjna. Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem stawiania szkieletu hali konieczne było
wzmocnienie gruntu.
Obiekt będzie służyć ok. 200 autobusom, obsługiwanym przez 500 kierowców oraz 130 mechaników. Zgodnie z
zapowiedziami prezesa MPK Zbigniewa Papierskiego właśnie przy Limanowskiego ma stacjonować przyszła łódzka flota autobusów elektrycznych, której liczebność zaplanowano na 80 pojazdów.
Ponieważ mimo trwającej przebudowy zajezdnia jest w ciągłej eksploatacji, dopiero po oddaniu do użytku nowej hali stary budynek przeglądowo-naprawczy będzie mógł zostać wyburzony. Wykonawca przystąpi następnie do budowy portierni, stacji paliw i nowej siedziby Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych.
Niewidoczną dla postronnych, lecz ważną częścią wykonanych już prac jest zbiornik retencyjny o pojemności prawie 500 metrów sześciennych. Gromadzona w nim woda deszczowa z terenu zajezdni będzie potem odprowadzana do miejskiej kanalizacji. Rozwiązanie takie ma poprawić odwadnianie płyty postojowej.
Wykonawcą inwestycji jest firma Alstal. Wart 73,7 mln zł
kontrakt ma zakończyć się w połowie 2020 r. Po tym czasie od frontu zostanie wybudowany w ramach osobnej inwestycji biurowiec, który pomieści główną siedzibę MPK. Prowadzący remonty i modernizację wagonów tramwajowych Zakład Techniki otrzyma natomiast nową siedzibę w dawnej zajezdni Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej na Helenówku.