W lipcu i sierpniu MPK wymieni torowisko z infrastrukturą towarzyszącą na będącym w najgorszym stanie odcinku al. Włókniarzy. To kolejny, po wykonanych w poprzednich latach remontach ul. Gdańskiej i Narutowicza, wakacyjna wymiana nawierzchni na ważnym ciągu tramwajowym w mieście. W połączeniu z planowanymi w przyszłości inwestycjami prace mają umożliwić skierowanie na trasę większej liczy wagonów niskopodłogowych.
Aleja Włókniarzy pełni ważną rolę w obsłudze osiedli Teofilów, Żubardź i Koziny. Wydzielone torowisko z dość rzadko, jak na Łódź, rozmieszczonymi przystankami zapewnia ich szybkie połączenie z dworcem Łódź Kaliska oraz – poprzez Trasę W-Z – ze ścisłym centrum. Z wytypowanego do remontu odcinka korzystają linie 8 (na Zarzew przez węzeł przesiadkowy Piotrkowska Centrum) oraz 16 (na Plac Niepodległości przez aleję Politechniki, kursująca jednak zaledwie co 24 minuty).
Wykonawcą remontu – jak zwykle w przypadku tego typu remontów – będzie MPK Łódź. Prace obejmą odcinek między Struga a Legionów. Oprócz samego torowiska zostaną tam wymienione wszystkie elementy sieci trakcyjnej wraz ze słupami. Na przystanku Włókniarzy – Legionów w obu kierunkach zostaną od nowa wybudowane perony. Zarząd Dróg i Transportu zamierza zgodnie ze sprawdzonym w poprzednich latach schematem wykorzystać spadek liczby pasażerów komunikacji miejskiej, tak by wyłączenie z ruchu trasy tramwajowej odczuło jak najmniej osób.
Nowe tory zostaną ułożone w technologii ograniczającej emisję hałasu. Podróż tramwajem stanie się też szybsza i bardziej komfortowa. Bardziej dalekosiężnym celem jest skierowanie na Teofilów większej liczby tramwajów niskopodłogowych. Wprawdzie od niedawna pojedyncze brygady linii 8 są obsadzane
wagonami NF6D, jednak z powodu złego stanu torów nie mogą one wykorzystywać pełni możliwości. Aby w pełni przystosować trasę na Teofilów do regularnego kursowania wagonów niskopodłogowych, konieczne będą jednak kolejne remonty lub modernizacje, przede wszystkim na ul. Aleksandrowskiej. Warto zaznaczyć, że Teofilów był ostatnim dużym osiedlem, na które dotarły inne niż wysokopodłogowe wagony tramwajowe.