Korzystając ze zwiększonej wartości budżetu na inwestycje rowerowe (środki przesunięto z niedoszłego drugiego etapu rozbudowy Łódzkiego Roweru Publicznego), łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosi kolejny przetarg. Oprócz zapowiadanego już wcześniej uzupełniania przejazdów na rondach i budowie wraz z modernizacją drogi na Radogoszcz zaplanowano także wymianę nawierzchni na innej popularnej trasie w północnej części miasta.
Umowy na dwie inwestycje są już podpisane. Pierwsza z nich to budowa dróg rowerowych przy Rondzie „Solidarności” łącznie z remontem chodników i przystanków wzdłuż ronda oraz z podłączeniem przez ul. Kopcińskiego do ul. Jaracza.
– Przy wszystkich przejściach dla pieszych zostaną wymalowane przejazdy, a sygnalizacja będzie przystosowana do ruchu rowerzystów – zapowiada wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec. Prace będą kosztowały 3,4 mln zł. Podczas
ubiegłorocznej przebudowy ronda infrastruktury rowerowej nie uzupełniono. Miejscy urzędnicy tłumaczyli to brakiem projektu i późnym pojawieniem się w budżecie pieniędzy na przebudowę układu drogowego oraz remont torowiska.
Zdecydowanie mniejszy będzie zakres inwestycji na Rondzie Lotników Lwowskich. Będzie to uzupełnienie infrastruktury rowerowej o brakujące dziś elementy. – Wybudowaliśmy tam drogi rowerowe w różnych latach. Teraz chcemy je spiąć, wykonując niezbędne przejazdy – tłumaczy Mikołajec. W tym przypadku koszt będzie wynosił zaledwie 270 tys. zł.
Niebawem zostanie wybrany także wykonawca 3,5-kilometrowego odcinka DDR wzdłuż ul. Zgierskiej i Zachodniej. – Jesteśmy po otwarciu ofert, lada dzień ogłosimy wybór najkorzystniejszej – informuje wicedyrektor ZIM. Najtańsza z nich kosztuje 7,6 mln zł, czyli nieco więcej, niż kwota, którą przewidywano. – Wobec wzrostu cen materiałów budowlanych i robocizny nie jest to dla nas zaskoczeniem – komentuje Mikołajec.
Droga będzie zaczynała się na wysokości Manufaktury i prowadziła do ul. Julianowskiej. ZIM planuje poprowadzić ją „w miarę możliwości” po obu stronach jezdni. Na całym odcinku znajdzie się 5 osygnalizowanych przejazdów przez Zachodnią i Zgierską. – Także tu przebudujemy też infrastrukturę towarzyszącą, czyli chodniki, przystanki autobusowe i zatoki – zapewnia przedstawicielka ZIM.
Ostatnia planowana w tym roku inwestycja to przebudowa starej DDR z kostki wzdłuż ul. Łagiewnickiej i Sikorskiego. Modernizacja obejmie cały odcinek od Ronda Powstańców 1863 r. do Ronda Biłyka. Ogłoszenie przetargu ma nastąpić w tym roku, nie wiadomo jednak, czy również w tym terminie uda się rozpocząć prace budowlane. Kwota kosztorysowa ma zostać ujawniona dopiero po otwarciu ofert.