Partner serwisu
Przestrzeń

Łódź w oczekiwaniu na kolejowy tunel. Zdanowska: Komunikacja wejdzie na wyższy poziom

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź w oczekiwaniu na kolejowy tunel. Zdanowska: Komunikacja wejdzie na wyższy poziom
fot. Roman Czubiński
Poruszanie się po Łodzi jest trudne nie tylko z uwagi na przebudowę zaniedbanej infrastruktury tramwajowej, ale także w związku z budową kolejowego tunelu średnicowego. – Z chwilą wybudowania tunelu komunikacja wejdzie na wyższy poziom. Mieszkańcy będą mogli bardzo szybko i bezpiecznie dotrzeć do centrum Łodzi. Ja to nazywam „łódzkim metrem”, choć bardziej w stylu berlińskiego U-Bahnu z odcinkami nadziemnymi, podziemnymi i koleją obwodową – mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: W Łodzi trwa budowa tunelu średnicowego. Ciężar obsługi weźmie na siebie Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Już teraz Łódź może poszczycić się największą spośród polskich miast integracją biletową. Jak tunel zmieni funkcjonowanie Łodzi?

Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi:
Po pierwsze jestem bardzo wdzięczna poprzedniemu marszałkowi, który wymyślił kolej aglomeracyjną. Pokazała ona, jak w fantastyczny sposób można skomunikować województwo – i to na bazie nowoczesnego, zadbanego taboru. Do tego mamy inwestycje w autobusy, które dowożą do pociągów. To, czego nam potrzeba, to punkty przesiadkowe.

Jestem bardzo otwarta, żeby integrować wszystkie bilety – tak, jak to ma miejsce w Niemczech czy Luksemburgu. Z jednym biletem jeździ się po całej aglomeracji. I my robimy wszystko, żeby tak właśnie było.

Uważam, że z chwilą wybudowania tunelu komunikacja wejdzie na wyższy poziom: nie tylko w Łodzi czy w dojazdach z gmin ościennych, lecz także z dalszych ośrodków, jak Sieradz, Radomsko czy Piotrków Trybunalski. Mieszkańcy będą mogli bardzo szybko i bezpiecznie dotrzeć do centrum Łodzi. Ja to nazywam „łódzkim metrem”, choć bardziej w stylu berlińskiego U-Bahnu z odcinkami nadziemnymi, podziemnymi i koleją obwodową. Na linii przebiegającej przez centrum, jeśli spojrzymy od Andrespola czy Andrzejowa, będziemy mieli sporo przystanków. Pozostaje tylko kwestia przepustowości – by pociągi nie utykały w przysłowiowych korkach.

Rozumiem, że tunel skróci też podróże wewnątrz miasta.

Zdecydowanie. Z Widzewa będziemy w stanie dojechać do centrum, z przystankami, w 9-10 minut, w najgorszym przypadku w kwadrans. Żadnym transportem – ani miejskim, nawet najlepiej funkcjonującym, ani samochodowym – nie damy rady przejechać w takim czasie. To nierealne.

Pierwsza część rozmowy o tramwajach TUTAJ. Wkrótce kolejne części
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5