Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: W lutym początek budowy podziemnej ulicy

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-01-27 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: W lutym początek budowy podziemnej ulicy
wiz. Urząd Miasta ŁodziWizualizacja przyszłych inwestycji ponad podziemną ulicą
Z blisko rocznym opóźnieniem w stosunku do planów zacznie się budowa podziemnej ulicy Hasa przy dworcu Łódź Fabryczna i kompleksie EC1. Władze Łodzi chcą za jej pomocą rozwiązać problem spodziewanego zwiększenia ruchu samochodów po ukończeniu kolejnych inwestycji w Nowym Centrum Łodzi. Na razie trwa organizowanie zaplecza budowy.

Po zakończeniu prac obecna ul. Hasa będzie miała dwie równoległe części: naziemną i podziemną. Ta ostatnia będzie miała 6,5 m głębokości, pół kilometra długości i 10 m szerokości. Jej zadaniem będzie zapewnienie dojazdu do przyszłego trzypoziomowego parkingu podziemnego na 311 miejsc przy centrum kulturalno-rozrywkowym EC1 i do przyszłych obiektów na działkach sprzedawanych przez władze Łodzi prywatnym inwestorom. Podziemna jezdnia połączy ul. Kilińskiego (rampa zjazdowa znajdzie się między budynkami PGE a biurowcem mBanku) z rondem pod wiaduktem al. Rodziny Scheiblerów. Po drodze do obsługi przyszłych parkingów podziemnych przy biurowcach oraz pod przyszłym Rynkiem Kobro zostanie wykonanych siedem zjazdów. Droga będzie wyposażona w instalacje oddymiające i przeciwpożarowe oraz ciągi ewakuacyjne.

Część naziemna stanie się natomiast przyjazną dla pieszych przestrzenią z zielenią i ławkami. Umożliwi ona wygodne dojście do EC1 z dworca Łódź Fabryczna. Charakter ulicy (nazywanej niekiedy woonerfem) ma odpowiadać zaplanowanemu w sąsiedztwie Rynkowi Kobro, którego budowa została jednak na razie odsunięta w bliżej nieokreśloną przyszłość.

Droga będzie budowana metodą podstropową. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami prace budowlane rozpoczną się od strony Kilińskiego. Na czas inwestycji ul. Hasa zostanie zamknięta. Wcześniej to samo stanie się z prowizorycznym parkingiem naprzeciwko EC1.

Jak swego czasu informowaliśmy, inwestycja początkowo miała rozpocząć się wiosną ubiegłego roku. Nie udało się jednak dotrzymać tego terminu. W marcu rozpoczęto tylko prace przygotowawcze[]. W końcu wszystkie trudności udało się jednak pokonać. – Zakończyliśmy wszelkie uzgodnienia z właścicielami terenów, w tym firmą Ghelamco, aby uzgodnić stworzony projekt i uzyskać dostęp do działek na czas budowy – zapewnia wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Traugutta będzie przejezdna w lipcu

Przestrzeń

Łódź: Traugutta będzie przejezdna w lipcu

Roman Czubiński 10 czerwca 2019

Łódź: Pętla Wydawnicza i al. Grohmanów już gotowe

Komunikacja

Łódź: Pętla Wydawnicza i al. Grohmanów już gotowe

Roman Czubiński 25 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5