MPK-Łódź otworzyło oferty w przetargu na najem łącznie 51 autobusów, w tym 29 jednoczłonowych i 22 przegubowych. O zamówienie ubiegają trzy firmy. Na dostawy pojazdów przeznaczono niespełna pół roku.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie najmu na okres 10 lat 51 sztuk fabrycznie nowych, miejskich autobusów niskopodłogowych (29 jednoczłonowych i 22 przegubowych), bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz bez stopni we wszystkich drzwiach. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (24 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Konsorcjum firm Solaris i Millennium Leasing zaoferowało 139,337 mln zł, konsorcjum firm EvoBus i Peako Leasing – 144,451 mln zł, a konsorcjum MAN i PKO Leasing – 158,742 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 150,921 mln zł.
O wyborze zdecydują cena (60%), parametry techniczno-użytkowe (15%) oraz parametry ekologiczne (15%). Pod uwagę brane będą zastosowanie modułu hybrydowego, unifikacja oferowanej marki z taborem MPK-Łódź, zastosowanie rozwiązań umożliwiających kontrolę i uzupełnienie materiałów eksploatacyjnych w autobusie, w jednym miejscu obsługowym, liczba miejsc dostępna z poziomu niskiej podłogi, zaoferowanie siedzeń zawierających nanocząsteczki zdolne likwidować lub powstrzymywać wzrost i namnażanie się mikroorganizmów (antybakteryjne), wielkość jednostkowego zużycia energii.
Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 26 tygodni od daty zawarcia umowy najmu autobusów. Okres najmu wynosi 120 miesięcy (10 lat).