Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Trasa W-Z zmienia się także dla rowerzystów

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2016-02-27 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Trasa W-Z zmienia się także dla rowerzystów
Odcinek do poszerzeniafot. Roman Czubiński
Przebudowa DDR wzdłuż al. Piłsudskiego, Mickiewicza i Bandurskiego to pierwsza inwestycja rowerowa rozpoczęta przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu w 2016 r. Stan obecnej drogi jest w wielu miejscach zły, a ruch rowerzystów – bardzo duży.

Rozpoczęły się prace budowlane na odcinku między Kopcińskiego a Kilińskiego. Między Krzemieniecką a Łąkową przebudowa zacznie się o około miesiąca później. – Odcinek Kilińskiego – Łąkowa został już przebudowany w ramach zadania uzupełniającego przy przebudowie Trasy W-Z. Wraz z również planowaną na ten rok przebudową terenu pod Urzędem Marszałkowskim zapewni nam to cały długi ciąg rowerowy w nowym standardzie (z nawierzchnią asfaltową, oddzieloną od chodnika pasem z kostki granitowej) – zapowiada rzecznik Zarządu Piotr Grabowski.

– To najbardziej oblegana droga rowerowa w Łodzi. Od dawna wymagała remontu. Czekamy na wyasfaltowanie odcinków, które dotychczas miały nawierzchnię z kostki, i na poszerzenie odpowiednie do natężenia ruchu – chwali inwestycję prezes Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Hubert Barański. Jak dodaje, projekt powinien też uwzględnić doświetlenie odcinka wzdłuż Parku Poniatowskiego, na którym obecnie jest po zmroku bardzo niebezpiecznie.

Jednocześnie zostanie przebudowanych kilka wlotów ulic w al. Piłsudskiego (m. in. na skrzyżowaniu z Wodną). Między Wysoką a Wodną droga będzie szersza: jej poszerzenie odbędzie się kosztem pasa włączeniowego w ciągu al. Piłsudskiego, który został uznany w tym miejscu za zbędny. – Ten fragment powinien był zostać poszerzony już dawno – nieraz dochodziło tam do wypadków z udziałem rowerzystów. Zyskają także piesi, którzy będą mogli chodzić po wydzielonym chodniku, i kierowcy, którzy przestaną być narażeni na niebezpieczne sytuacje z udziałem rowerzystów – komentuje Barański.

ZDiT będzie starał się umożliwić ciągłość ruchu rowerowego na Trasie W-Z podczas prac. Będą one wykonywane połówkowo – przebudowie będą poddawane zarówno chodniki, jak i jezdnie oraz zieleńce. Jeśli już zdarzą się wyłączenia z ruchu, mają one być krótkotrwałe. – Mamy nadzieję, że uda się zakończyć inwestycję do wakacji. Planujemy też uzupełnienie Trasy W-Z o podpórki dla rowerzystów na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną – zapowiada P. Grabowski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź stawia na ronda

Przestrzeń

Łódź stawia na ronda

Roman Czubiński 07 kwietnia 2016

Łódź. Trasa W-Z: Śledztwo, burza polityczna i... zwiększenie dotacji

Komunikacja

Łódź. Trasa W-Z: Śledztwo, burza polityczna i... zwiększenie dotacji

Roman Czubiński 27 października 2015

Łódź: Co przebudowa Trasy W-Z da rowerzystom?

Przestrzeń

Łódź: Co przebudowa Trasy W-Z da rowerzystom?

Roman Czubiński 23 sierpnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5