Przebudowa DDR wzdłuż al. Piłsudskiego, Mickiewicza i Bandurskiego to pierwsza inwestycja rowerowa rozpoczęta przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu w 2016 r. Stan obecnej drogi jest w wielu miejscach zły, a ruch rowerzystów – bardzo duży.
Rozpoczęły się prace budowlane na odcinku między Kopcińskiego a Kilińskiego. Między Krzemieniecką a Łąkową przebudowa zacznie się o około miesiąca później. – Odcinek Kilińskiego – Łąkowa został już przebudowany w ramach zadania uzupełniającego przy przebudowie Trasy W-Z. Wraz z również planowaną na ten rok przebudową terenu pod Urzędem Marszałkowskim zapewni nam to cały długi ciąg rowerowy w nowym standardzie (z nawierzchnią asfaltową, oddzieloną od chodnika pasem z kostki granitowej) – zapowiada rzecznik Zarządu Piotr Grabowski.
– To najbardziej oblegana droga rowerowa w Łodzi. Od dawna wymagała remontu. Czekamy na wyasfaltowanie odcinków, które dotychczas miały nawierzchnię z kostki, i na poszerzenie odpowiednie do natężenia ruchu – chwali inwestycję prezes Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Hubert Barański. Jak dodaje, projekt powinien też uwzględnić doświetlenie odcinka wzdłuż Parku Poniatowskiego, na którym obecnie jest po zmroku bardzo niebezpiecznie.
Jednocześnie zostanie przebudowanych kilka wlotów ulic w al. Piłsudskiego (m. in. na skrzyżowaniu z Wodną). Między Wysoką a Wodną droga będzie szersza: jej poszerzenie odbędzie się kosztem pasa włączeniowego w ciągu al. Piłsudskiego, który został uznany w tym miejscu za zbędny. – Ten fragment powinien był zostać poszerzony już dawno – nieraz dochodziło tam do wypadków z udziałem rowerzystów. Zyskają także piesi, którzy będą mogli chodzić po wydzielonym chodniku, i kierowcy, którzy przestaną być narażeni na niebezpieczne sytuacje z udziałem rowerzystów – komentuje Barański.
ZDiT będzie starał się umożliwić ciągłość ruchu rowerowego na Trasie W-Z podczas prac. Będą one wykonywane połówkowo – przebudowie będą poddawane zarówno chodniki, jak i jezdnie oraz zieleńce. Jeśli już zdarzą się wyłączenia z ruchu, mają one być krótkotrwałe. – Mamy nadzieję, że uda się zakończyć inwestycję do wakacji. Planujemy też uzupełnienie Trasy W-Z o podpórki dla rowerzystów na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną – zapowiada P. Grabowski.