Nie ma zagrożenia wystąpienia zakłóceń w funkcjonowaniu łódzkiej komunikacji miejskiej w związku z rosnącymi cenami energii elektrycznej. MPK nie odczuje bowiem zmian rynkowych wraz z początkiem 2023 r. Podwyżka może dotknąć przewoźnika najwcześniej za rok.
Łódzki samorząd boryka się aktualnie z istotnym problemem zmian cen na rynku energii elektrycznej. Sprawę dodatkowo skomplikował nierozstrzygnięty przetarg na dostawę prądu do części instytucji publicznych. Miasto spodziewa się więc znacznego wzrostu kosztów funkcjonowania i zaleca swoim pracownikom oszczędne gospodarowanie energią. Jak zapewnia magistrat, pasażerowie komunikacji miejskiej mogą jednak spać spokojnie – kursowanie tramwajów nie jest zagrożone.
Jeszcze rok spokoju w zakresie cen energii
– Nie przewidujemy podwyżek cen odbieranej przez nas energii w przyszłym roku – mówi bowiem Piotr Wasiak, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Przewoźnik przypomina, że pod koniec zeszłego roku zawarł nowe kontrakty na dostawę prądu. Mają one obowiązywać do końca 2023 r. i zakładają jednolity koszt zakupu prądu. Komunikacja tramwajowa będzie więc funkcjonować bez istotnych utrudnień w tym zakresie.
Należy jednak przypomnieć, że w okresie pandemii miasto wprowadziło spore ograniczenia w funkcjonowaniu połączeń tramwajowych i autobusowych, których część obowiązuje do dziś. Najpoważniejszym z nich jest zmniejszenie tzw. częstotliwości bazowej, czyli taktu na głównych liniach tramwajowych i autobusowych. Obecnie wynosi on 15 minut, podczas gdy jeszcze trzy lata temu pojazdy pojawiały się na przystankach co 12 minut.
Miasto od dawna oszczędza na kounikacji
Samorząd tłumaczył, że uzupełniał ofertę, dogęszczając takt w godzinach szczytu na głównych liniach komunikacyjnych. Obecnie dodatkowych kursów bywa jednak mniej niż w okresie obowiązywania największych restrykcji. Przykładem może być linia 81, która funkcjonowała z częstotliwością sięgającą nawet 7,5 minuty, a obecnie nie wyższą niż 10 minut.
Pasażerowie muszą liczyć się też z utrudnieniami wynikającymi z licznych prac torowych. Na zmiany w układzie połączeń wpływają także decyzje o zamknięciu kilku odcinków torowisk z uwagi na ich zły stan techniczny. Roboty budowlane nie są tam prowadzone, a daty rozpoczęcia remontów bywają dość odległe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.