Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Tramwaje przyspieszyły dzięki... zakazowi parkowania

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-12-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Tramwaje przyspieszyły dzięki... zakazowi parkowania
fot. Roman CzubińskiMiejsce, w którym kończy się zakaz zatrzymywania
Aby zaradzić opóźnieniom tramwajów z powodu korków ulicznych, na łódzkiej ulicy Narutowicza wprowadzono zakaz zatrzymywania się po północnej stronie jezdni. Pozwoliło to wydzielić torowisko linią ciągłą. Po blisko dwóch tygodniach można zaobserwować pewną poprawę, choć nie wszyscy kierowcy respektują nowe przepisy.

Piechotą było szybciej

Na Narutowicza między pętlą Radiostacja a ul. Matejki nawet poza godzinami szczytu tworzyły się korki, które blokowały tramwaje. – Dotyczy to nie tylko pojazdów MPK kursujących tamtędy liniowo, ale także wyjeżdżających z zajezdni Telefoniczna. Zdarza się więc, że tramwaj jest opóźniony już na samym starcie, przed włączeniem się do ruchu liniowego – uzasadniał wprowadzenie zakazu rzecznik ZDiT Piotr Grabowski.

– Wystarczy jeden przystanek, by tramwaje łapały po kilka-kilkanaście minut opóźnienia. Zdarzały się sytuacje, w których na przystanku Radiostacja motorniczy proponował pasażerom przejście przystanku pieszo, ponieważ taki sposób dotarcia byłby szybszy, niż jazda tramwajem – dodawał rzecznik MPK Sebastian Grochala.

Parkujące pojazdy zajmowały część jezdni, co zmuszało prowadzących samochody do wjeżdżania na tory w celu ich ominięcia. Teraz kierowcy mogą i powinni trzymać się prawej krawędzi jezdni. – Z naszych obserwacji wynika, że wiele osób dojeżdżających samochodami to studenci pobliskich wydziałów. Zachęcamy ich, by parkowali na dalszym odcinku albo na parkingach, których w tej okolicy nie brakuje – mówi P. Grabowski. Można mieć nadzieję, że wobec przyspieszenia tramwajów co najmniej część studentów rozważy zmianę środka transportu na komunikację zbiorową.

Czy będą następne wydzielenia?


Newralgicznych miejsc jest w Łodzi więcej. – Wszędzie tam, gdzie występują wąskie ulice i tramwaje nie jeżdżą po wydzielonym torowisku – jak na ul. Legionów, Gdańskiej czy Pomorskiej – kierowcy, szukając miejsca, wjeżdżają na torowisko i je blokują. Nie wszędzie da się wydzielić torowisko, ale jeśli okaże się to możliwe, będziemy oczekiwali wprowadzenia takiego rozwiązania od ZDiT – deklaruje rzecznik MPK.

– Traktujemy to rozwiązanie pilotażowo. Na razie nie planujemy dalszych podobnych kroków w innych miejscach, bo musimy uwzględniać interesy wszystkich użytkowników dróg – odpowiada P. Grabowski. Warto jednak zauważyć, że propozycja ograniczenia ruchu samochodów – między innymi – na wymienionych właśnie ulicach jest elementem projektu łódzkiego planu transportowego. Obecnie trwają konsultacje społeczne dokumentu. Można więc mieć nadzieję, że – jeśli władze miasta nie ugną się pod naciskiem kierowców – tramwaje będą mogły uwolnić się od opóźnień, a być może nawet skrócić rozkładowy czas przejazdu, na kolejnych odcinkach.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Łódź: Czy uda się odkorkować Rondo Solidarności?

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Łódź: Czy uda się odkorkować Rondo Solidarności?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5