Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Tramwaj na Palki z odnogą do zajezdni Telefoniczna?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
22-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Tramwaj na Palki z odnogą do zajezdni Telefoniczna?
fot. Kasper FiszerIstniejący wjazd do zajezdni Telefoniczna
W Łodzi powstanie kilka nowych odcinków tramwajowych. Wśród nich planowane jest torowisko przy ul. Palki. Czy od tej linii odchodzić będzie także nowy odcinek do zajezdni tranmwajowej nr 1 przy Telefonicznej? Miasto rozważy różne scenariusze.

Łódź planuje kontynuować prowadzoną w ostatnich latach politykę rozwoju sieci tramwajowej. Po likwidacji relatywnie wielu torowisk, w tym ostatniej – ciągu Czerwona – Wólczańska – Wróblewskiego – zaledwie dekadę temu, zrealizowano projektowaną od lat odnogę na peryferyjne osiedle Olechów, równolegle rozbudowując układ torowy w rejonie dworca Łódź Fabryczna i odtwarzając krótki fragment sieci w ul. Piotrkowskiej do węzła przesiadkowego Centrum (od ul. Żwirki do al. Mickiewicza). Przed kilkoma dniami ogłoszono przetarg m.in. na budowę dwóch kolejnych tras.

Plany nie kończą się na dwóch kolejnych odcinkach

Pierwsza z nich ma stanowić kolejny etap rozwoju węzła przy Łodzi Fabrycznej i biec nieistniejącą jeszcze ulicą Nowowęglową od rejonu dworca do połączenia z al. Kopcińskiego. Druga zaś prowadzić będzie ul. Broniewskiego od Rzgowskiej do al. Śmigłego-Rydza. W dużej mierze będzie to odtworzenie odcinka zlikwidowanego na początku lat 90. zeszłego stulecia. O wstępnych planach przeprowadzenia tej inwestycji pisaliśmy na naszych łamach już w 2014 r.

Założenia łódzkiego magistratu są jednak dużo szersze i obejmują m.in. budowę nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Palki, która łączy istotny węzeł komunikacyjny przy rondzie Solidarności z osiedlem Doły. Koncepcja oznacza więc powstanie łącznika pomiędzy istniejącymi trasami do pętli Telefoniczna oraz do krańca Doły, który w najbliższych latach ma zostać przeniesiony w rejon przystanku kolejowego Łódź Marysin (co będzie oznaczało przedłużenie torowiska w ul. Strykowskiej). To informacja ważna m.in. dla studentów uczących się na kampusie Uniwersytetu Łódzkiego, który mieści się w bezpośrednim sąsiedztwie ronda Solidarności.

Kluczowe decyzje dotyczące kształtu inwestycji jeszcze nie zapadły

– Pomysł trasy tramwajowej wzdłuż ul. Palki jest zapisany w docelowym systemie transportowym w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Studium pokazuje, w jakim kierunku powinna rozwijać się sieć tramwajowa w przyszłości – potwierdza Piotr Wasiak z Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi. – Na dziś nie jesteśmy jednak w stanie określić terminu realizacji tej inwestycji – dodaje.

W ramach jednej z koncepcji do torowiska w ul. Palki dochodzić miałaby odnoga z zajezdni tramwajowej Telefoniczna. To obecnie jeden z dwóch zakładów w mieście, który odpowiada za wystawianie znakomitej większości brygad tramwajowych. Tymczasem prowadzi do niego tylko jedna nitka, więc wszelkie zatrzymania niemal paraliżują funkcjonowanie tramsportu w skali całej Łodzi. – Szczegółowe rozwiązania będą opracowywane na etapie koncepcji i projektów – mówi jednak Piotr Wasiak pytany o szanse na realizację także odnogi do zajezdni.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5