Stan torowiska na łódzkiej ul. Wojska Polskiego jest tak zły, że na niedługo przed zapowiedzianą kompleksową modernizacją infrastruktury konieczne okazało się przeprowadzenie naprawy awaryjnej. Prace rozpoczęły się dziś rano i potrwają około tygodnia. W tym czasie na istotne utrudnienia muszą być przygotowani pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy „szóstką” dojadą tylko do pętli Północna, a „jedynką” – na bałucki Żabieniec.
Jednym z odcinków łódzkiej sieci tramwajowej, które pozostają obecnie w najgorszym stanie technicznym, jest trasa na pętlę Doły (dawniej Strykowska) od węzła Wojska Polskiego – Franciszkańska do krańca. Wkrótce torowisko i sieć trakcyjna mają być kompleksowo modernizowane, bo miasto otrzymało środki z Regionalnego Programu Operacyjnego na
dużą inwestycję związaną z przedłużeniem ciągu o kilkaset metrów do przystanku Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Łódź-Marysin. Konkretnej daty rozpoczęcia remontu nie ma, a linia przynajmniej na jednym ze swoich fragmentów nie nadaje się już do dalszej eksploatacji.
Prace przeprowadzi ZTiS MPK-ŁódźJak poinformowała rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź Agnieszka Magnuszewska, podjęto więc decyzję o przeprowadzeniu awaryjnej naprawy torowiska. Rozpoczynające się dziś roboty obejmą skrzyżowanie Wojska Polskiego z Obrońców Westerplatte. – Zakład Torów i Sieci wymieni skrajnie zniszczone szyny oraz odtworzy nawierzchnię – opisuje przedstawicielka miejskiej spółki.
Roboty potrwać mają około tygodnia. W tym czasie tramwaje ponownie korzystać będą z pętli Północna nazywanej także Dworcem Tramwajów Podmiejskich, która od marca tego roku w związku z likwidacją połączenia do Konstantynowa Łódzkiego pozostaje niewykorzystywana w ruchu planowym. Skrócona do niej została linia 6. „Jedynka” jedzie natomiast Wojska Polskiego, Zgierską i Limanowskiego do krańca Dworzec Łódź-Żabieniec.
Druga linia na Żabieńcu – zmiana organizacji przystankówNa odcinku pozbawionym komunikacji tramwajowej MPK podstawia autobusy zastępcze linii Z1 relacji Północna – Doły. Równocześnie zmieniła się nieco trasa autobusowej linii 64 z wariantami A i B. Rzecznik MPK zwraca także uwagę, że w związku ze skierowaniem na Żabieniec drugiej linii tramwajowej zmieni się nieco organizacja przystanków w obrębie krańca. Pasażerowie jadący od strony miasta muszą bowiem wysiąść z tramwaju na przystanku przy ul. Woronicza – ostatnim przed wjazdem na pętlę.
Większych utrudnień nie odczują natomiast kierowcy samochodów. – Wprowadzone zostanie jedynie zawężenie jezdni na skrzyżowaniach Wojska Polskiego z Obrońców Westerplatte i Źródłową – opisuje Agnieszka Magnuszewska. Nie będzie też możliwości skręcenia z Wojska Polskiego w jedną z bocznych ulic dla kierowców z jednego kierunku jazdy.