Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: To nie koniec serii M8C i M6S

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-05-22 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: To nie koniec serii M8C i M6S
Wagon M6S w ŁodziFot. Kasper Fiszer
Łódzkie MPK, pomimo wystąpienia istotnej awarii, nie wyłączyło z eksploatacji ostatniego pojazdu serii M8C wyprodukowanego przez Duewag. W ruchu wciąż są także trzy krótsze wagony tego samego producenta – sprowadzone jeszcze przez Międzygminną Komunikację Tramwajową pojazdy serii M6S. Dwa kolejne egzemplarze będą naprawiane.

Wbrew informacjom podawanym początkowo m.in. przez Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi łódzkie MPK nie zakończyło eksploatacji niezmodernizowanych wagonów serii M8C. Jak informowaliśmy niedawno, w ruchu pozostaje już tylko jeden wagon tego modelu – pozostałe zostały przebudowane do typu M8CN (z niskopodłogową wstawką) lub czekają niesprawne na modernizację. Groźba konieczności wycofania ostatniego z pojazdów – nr 529 – była jednak realna i wynikała z awarii elektrycznej, jaka miała miejsce w minioną środę.

Dwa dni przerwy w ruchu zamiast wyłączenia z eksploatacji

Początkowo MPK wskazywało na konieczność przeprowadzenia amalizy kosztów niezbędnej naprawy. Ostatecznie jednak wagon wrócił do służby liniowej bardzo szybko, bo dwa dni po wystąpieniu awarii. – W piątek M8C obsługiwał linię 16 – potwierdza Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.

Przedstawiciel miejskiej spółki potwierdza przy tym wcześniejsze plany dotyczące skierowania wagonu do generalnego remontu podobnego do tego, jaki przeszło dotychczas dziesięć innych M8C. – Czeka go modernizacja na M8CN. Plan modernizacji tych wozów zakłada przeprowadzenie w tym roku prac dotyczących dwóch egzemplarzy, a kolejne dwa wagony przejdą naprawy w 2019 r. – zapowiedział nasz rozmówca.

Niesprawne M6S z MKT będą wkrótce naprawiane

Łódzki przewoźnik eksploatuje także wagony typu M6S przejęte od przedsiębiorstwa Międzygminna Komunikacja Tramwajowa. To sprowadziło je w 2011 r., by wykorzystywać je na – nieczynnej obecnie – linii 46 z Łodzi do Ozorkowa przez Zgierz. W 2012 r. przewozy na liniach podmiejskich przekazano do MPK, gdzie trafiła także część parku taborowego MKT (oraz innego przewoźnika – Tramwaje Podmiejskie), a oddzielną spółkę o innej strukturze właścicielskiej zlikwidowano. Obecnie pojazdy te kursują głównie na linii 43 łączącej Łódź z Konstantynowem Łódzkim oraz Lutomierskiem (którą wcześniej obsługiwało TP).

– W zajezdni przy ul. Telefonicznej jest obecnie pięć sztuk tego typu – wylicza Bartosz Stępień (pierwotnie do Łodzi sprowadzono sześć egzemplarzy, jeden jest zdekompletowany, a MPK wystawiło go niedawno na sprzedaż), – Trzy tramwage M6S jeżdżą liniowo, a dwa kolejne czekają na naprawę komponentów elektronicznych – wylicza przedstawiciel łódzkiego MPK.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gmina Zgierz nie odtworzy skradzionej sieci trakcyjnej

Komunikacja

Gmina Zgierz nie odtworzy skradzionej sieci trakcyjnej

Kasper Fiszer 18 maja 2018

Łódź: Kolejne dwa NF6D już w MPK

Komunikacja

Łódź: Kolejne dwa NF6D już w MPK

Roman Czubiński 07 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5